TOP

Analist: ‘Het einde van Victoria’s Secret is in zicht’

Volgens een analist van investeringsbank Jefferies is het 'game over' voor lingeriemerk Victoria's Secret: 'enorme dalingen in traffic, nul prijskracht en verlies van marktaandeel'. Beleggers hebben deze feiten genegeerd, vindt hij: 'In plaats daarvan blijven ze geloven dat het een 'geweldig' merk is.'

Foto: WestportWiki [<a href=”https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0″>CC BY-SA 3.0 </a>], <a href=”https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Victoria%27s_Secret_Store_7,_722_Lexington_Ave,_New_York,_NY_10022,_USA_-_Dec_2012.JPG”>from Wikimedia Commons</a>

Het moederbedrijf van Victoria’s Secret en Pink, L. Brands, meldt over juni een onverwachte daling de vergelijkbare verkopen. En dat ondanks een verlengde halfjaarlijkse uitverkoop en flinke prijsverlagingen.

Volgens analist Randal Konik van investeringsbank Jefferies maskeert het bedrijf de dalingen al jaren met Pink, het jongerenmerk van Victoria’s Secret. Maar daarover zegt Konik datook de groei bij Pink is gestopt. Game over, aldus Konik.  Victoria’s Secret kampt met ‘enorme dalingen in traffic, nul prijskracht en verlies van marktaandeel’. Beleggers hebben deze feiten genegeerd, vindt hij: ‘In plaats daarvan blijven ze geloven dat het een ‘geweldig’ merk is.’

Aerie

Klanten zijn waarschijnlijk overgestapt naar het merk Aerie van American Eagles, dat op kwartaalbasis de vergelijkbare omzet omhoog ziet schieten. Voorbeeld: het merk heeft de afgelopen 16 kwartalen beter gepresteerd dan Victoria’s Secret.