TOP

Amsterdam Fashion Week naar Museumplein, nieuwe ceo voor Sissy-Boy en een vreemde bikinitrend

De Amsterdamse modeweek vertrekt na 14 jaar van de Westergasfabriek en gaat naar het Museumplein. Verder: Sissy-Boy heeft een nieuwe ceo gevonden, de Bijenkorf Utrecht breidt de afdeling vrouwenmode uit met 6.000 vierkante meter en nieuwe modemerken en is dit echt een nieuwe bikinitrend? Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 2 juli 2018.

Amsterdam Fashion Week verhuist naar Museumplein, wordt weer besloten evenement

Amsterdam Fashion Week speelt zich dit najaar voor het eerst af op het Museumplein. Dat meldt het Parool. Daar gebeurt het van 6 tot en met 9 september. Bles schaft de kaartverkoop voor het evenement af. De modeshows tijdens Amsterdam Fashion Week zijn daardoor weer exclusief toegankelijk voor inkopers, modejournalisten en andere professionals. Tijdens de vernieuwde modeweek zullen de collecties direct na de shows te koop zijn in een tijdelijke winkel, de AFW Department Store.

Bijenkorf Utrecht breidt afdeling vrouwenmode uit met 6.000 vierkante meter en nieuwe modemerken

De Bijenkorf Utrecht heeft op 27 juni de nieuwe afdeling vrouwenmode op de eerste etage geopend. Hiermee zijn de verbouwingen van de Bijenkorf Utrecht, die in 2014 waren gestart, afgerond en is de winkeloppervlakte gegroeid van 9.000m2 naar 15.000m2. Er zijn veel nieuwe merken als Maje, Nikkie en Sandro zijn toegevoegd aan het assortiment. Storemanager de Bijenkorf Utrecht, Joyce Verdijk zegt in een persbericht: “De afgelopen 4 jaar hebben we intensief gebouwd aan de uitbreiding van ons warenhuis. De gehele gevel is vernieuwd en er zijn ruim honderd nieuwe merken geïntroduceerd.”

Sissy-Boy heeft een nieuwe ceo: Colinda Hoegee

Colinda Hoegee wordt met ingang van 3 september 2018 de nieuwe ceo van Sissy-Boy. Colinda heeft de afgelopen 12 jaar aan het roer gestaan van Holland & Barrett Benelux (voorheen De Tuinen) en heeft samen met het team de groei gerealiseerd van 68 naar 211 winkels. Na een korte sabbatical werd zij benaderd voor de functie van ceo bij Sissy-Boy.

Hoegee zegt in een persbericht: “Toen ik gevraagd werd voor deze functie was mijn eerste reactie: ‘dat is een mooi merk met bijzondere producten’. Ik ken Sissy-Boy vanaf een van de eerste momenten. Ik heb in Bergen op de BSG gezeten en zoals je weet is Bergen hét mode-dorp van Nederland. Met vriendinnen ging ik naar Sissy-Boy en Tally-Ho en heb de start van Oilily gezien. Sissy-Boy heeft altijd een bijzondere positie ingenomen omdat je in de ontwerpen en in de winkels de eigenzinnigheid van Michael en Marlou terugzag. En die eigenzinnigheid is de basis van het merk en maakt dat Sissy-Boy nu ruim 30 jaar later nog steeds een sterk onderscheidende retailketen is.”

Nieuwe zomertrend: draag je bikini ondersteboven?

Erg praktisch lijkt het niet, maar mensen die graag meelopen met de nieuwste modetrends, dragen hun bikinitopje ondersteboven. Dat valt vandaag te lezen op de website van De Telegraaf. Alhoewel, zo lijkt het, want  voor de upside down-look hoef je dus niet werkelijk je bikini ondersteboven te dragen, zo laat een video zien. ‘De steun van de bikinitop gaat wel volledig verloren, maar de borsten komen er mooi in uit’, vindt de Telegraaf. Er is zelfs een hele Instagram-pagina opgericht voor het nieuwe fenomeen.

Parkeertarieven grote steden gaan fors omhoog

In alle vier de grote steden worden de parkeertarieven fors verhoogd. Amsterdam spant de kroon. Wie zijn auto kwijt wil in de binnenstad betaalt 7,50 euro per uur tot een maximum van 75 euro. Daarmee verhoogt de hoofdstad het tarief van 5 euro naar 7,50 euro. In Den Haag kost een uurtje parkeren in de binnenstad voortaan geen 3,50 maar 4,50 en in Utrecht gaat het tarief van 4,70 naar 5,20. Ook in Rotterdam wordt parkeren duurder, maar het is nog onduidelijk in welke mate.