TOP

AH breidt aanbod kinderkleding uit

Deze week lanceerde AH de nieuwe non-food afdeling van de supermarktketen. Het gaat ondermeer om babykleding, overhemden, regenlaarzen en kinderpyjama's onder het AH-huismerk.

In totaal komen er ruim 1.200 non-food artikelen onder het AH-huismerk bij. T-shirts, babytextiel en kindernachtkleding zijn nieuw. Het aanbod in sokken, panty’s en ondergoed is uitgebreid. De styling van de nieuwe non-foodartikelen wordt verzorgd door een eigen ontwerpafdeling en heeft een duidelijk AH-stempel met Holandse tafereeltjes als een Zaanse huisje. AH begeeft zich niet op het terrein van mode, vindt Frans Deumens, manager Non Food bij Albert Heijn: “Het mag niet te ver afstaan van de dagelijkse boodschappen. We zullen geen koffers of fietsen gaan verkopen.”

AH beoogt wel een nieuwe concurrent van Blokker en de Hema te worden. De ‘grootschalige non-food operatie’ lijkt een van de weinige manieren waarop Albert Heijn in Nederland nog kan groeien. Vier jaar geleden wilde Ahold de omzet in non-food bij Albert Heijn nog verdubbelen.

In het verleden was de verkoop van non-food bij Albert Heijn geen groot succes. Het bedrijf probeerde ooit Blokker en Bijenkorf over te nemen en probeerde het begin jaren zeventig zelf met de hypermarktketen Miro. Gedacht werd zelfs een nieuwe winkelketen met een eigen lijn keukenartikelen. De non-food afdeling gaat uitgerold worden over 46 grotere AH-winkels. Dit moet half mei gereed zijn. de artikelen zullen niet verkrijgbaar zijn via ah.nl.

Bron: fd.nl