TOP

Adidas in de ban van Disneyfiguren

Hoe motiveer je kinderen om te bewegen? Door ze de laten sporten in de nieuwste kledinglijn van Adidas en Disney die deze week is geïntroduceerd.

Het Duitse sportmerk Adidas is in de ban van Mickey Mouse, vriendinnetje Minnie Mouse, Goofy, Donald Duck en Daisy Duck. Het merk heeft de Adidas kids topproducten met de klassieke Disneyfiguren weten te combineren in een geheel nieuwe productlijn voor baby’s en kinderen. De sportieve en modieuze collectie, bestaande uit schoenen, kleding en accessoires, zal wereldwijd verkrijgbaar zijn in Adidas Sport Performance Stores en bij sportwinkels.

Disneymagie

Adidas levert producten vanuit twee verschillende divisies: Sport Performance (vooraanstaande technologieën), Sport Style (Fashion Group en Originals). De kindercollectie maakt deel uit van de Adidas Sport Performance divisie. Zoals Pamela Lifford, Executive Vice President Disney Consumer Products het samenvat: “Deze nieuwe lijn kindermode zal leuk zijn voor kinderen en hun modebewuste ouders zullen hun kinderen er graag in zien.” Met een vleugje Disneymagie is de debuutcollectie in de lijn voorzien van de voor Adidaskleding traditionele silhouetten met zakdetails en rubberen Mickey Mouse badges op T-shirts en broeken. Jacks met capuchons krijgen iets extra’s door de bekende ritsen in Mickey Mouse vorm. Jongens T-shirts en shirts zijn voorzien van een animatieafbeelding van Mickey Mouse, terwijl Minnie Mouse de belangrijkste figuur op de meisjeskleding is. Accessoires als roltassen, petjes, sokken en schoenen completeren de outfits.

Cool en grappig

Naast het klassieke Adidas 3-strepen ontwerp bevat de collectie opvallende details zoals figuren met een glanzende metallicparel afwerking overal op de kleding en speciale zilverapplicaties op de schoenveters. De hoogtepunten op schoenengebied zijn de Disney Streetrun trainingsschoenen in divaroze en metallic zilver voor meisjes en in de kleuren groen en wit voor jongens. “Ik ben opgegroeid met Mickey en Minnie en mijn belangrijkste doel was het ontwerpen van een opvallende collectie voor jongens en meisjes die cool en grappig tegelijk zou zijn,” aldus Adidas-ontwerper Rana Babacan. Haar streven om deze klassieke Disneyfiguren tot leven te brengen is mede gelukt dankzij de 3D-ontwerpelementen op de schoenen van Mickey en Minnie Mouse. Maar voor kinderen is het mooiste eraan de kleurrijke schoenzool die een Adidas voetafdruk met een Disneythema achterlaat.

Wordt vervolgd…

De gehele voorjaar- en zomercollectie 2010 ligt eind januari 2010 in de winkels. De prijzen voor het productassortiment voor de allerkleinsten lopen van 10 euro voor de Disneyaccessoires voor jongens en meisjes tot 38 euro voor een volledig outfit. In de volgende op Disney geïnspireerde collectie van Adidas wordt een rol gespeeld door figuren uit de Disney film Pixar’s Toy Story. De introductie hiervan valt samen met die van de bioscooprelease van Disney Pixar’s Toy Story 3.