TOP

Binnenkijken in de Amsterdamse pop-up van Sézane

Begin september opende het Franse vrouwenmodemerk Sézane een pop-up store aan de Utrechtsestraat in Amsterdam. Het is de planning dat de winkel tien maanden open blijft.

Het Franse vrouwenmodemerk Sézane was voor Nederlandse klanten tot nu toe alleen via de eigen webshop te koop. Met de opening van de pop-up store in Amsterdam is het merk hier (tijdelijk) ook fysiek te shoppen. Hier vinden fans niet alleen de kleding, maar ook de sieraden, schoenen en handtassen van het merk. Daarnaast zijn er ook exclusieve items te koop, die speciaal zijn ontworpen voor de Nederlandse pop-up store. Later dit najaar wordt er ook een kleine selectie uit de collectie van Octobre Editions, het mannenmerk van Sézane, in de winkel gehangen.

Net als bij elke Sézane boetiek is ook bij de winkel aan de Utrechtsestraat 30 in Amsterdam de ruimte zo ingericht dat het voelt als een Parijs droomappartement met printbehang, zachte tapijten, vintage kastjes, zithoekjes en schermerlampen. Tegelijkertijd is het een eerbetoon aan Amsterdam. Zo werkt het merk samen met Amsterdamse bedrijven en lokale ambachtslieden, zoals bijvoorbeeld voor de catering bij de opening van de winkel.

Het is de bedoeling dat de pop-up store tien maanden open blijft. Bij groot succes is er zelfs de mogelijkheid dat de winkel blijft. Sézane opende eerder ook twee pop-up stores in Los Angeles en in Barcelona. Plannen voor verkoop via wholesale heeft het merk niet.

Het Franse merk werd opgericht door Morgane Sézalory die begon met het doorverkopen van vintage kleding en vanaf 2013 de vintage stukken aanvulde met eigen ontwerpen. Duurzaamheid is belangrijk: het merk werkt met verantwoorde voorraadvolumes, driekwart van de materialen is milieuvriendelijk en Sézane is B Corp gecertificeerd.