TOP

C&A gaat reorganiseren, Bestseller bouwt logistiek centrum in Lelystad en Otrium wint prijs

C&A gaat reorganiseren om wendbaarder te worden. Verder heeft Bestseller plannen voor een groot logistiek centrum in Lelystad, wint Otrium wederom een prijs en Filling Pieces werkt samen met Schott N.Y.C. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 11 november.

Foto: Filling Pieces X Schott N.Y.C. 

C&A gaat reorganiseren

Moderetailer C&A gaat reorganiseren om de onderneming toekomstbesteding te maken. Het Europese managementteam van de onderneming laat weten dat het bedrijfsfuncties wil centraliseren om wendbaarder en vlotter te worden. Naar verwachting gaan hierbij een nog onbekend aantal banen verloren. Doel is om een eenvoudiger, rechtlijniger bedrijfsmodel te creëren dat de besluitvorming, de doeltreffendheid en de efficiëntie van de organisatie moet verbeteren. Door de herpositionering wil de keten beter aansluiten bij de vraag van de consument. Een van de speerpunten is een sterker digitaal aanbod. Ceo Giny Boer in het persbericht: “We zijn van plan onze organisatiestructuur aan te passen, naar een structuur die dynamischer is, meer samenwerkt, moderner is en klaar voor de toekomst.”

Bestseller bouwt logistiek centrum in Lelystad

De Deense modegroep Bestseller gaat een nieuw logistiek centrum bouwen aan de Flevokust Haven in Lelystad. Het moederbedrijf van onder meer Vero Moda, Only en Jack & Jones heeft 28 hectare aan grond gekocht en verwacht een centrum neer te zetten van ruim 100.000 vierkante meter. Hiervoor worden tussen de 250 en 500 medewerkers aangetrokken. Bestseller ziet de nieuwe logistieke hub als een substantiële stap in de expansie van de keten van het bedrijf, omdat het op deze manier dichterbij de Europese klanten is. ‘Logistiek is belangrijker dan ooit voor ondernemingen, zoals we de afgelopen maanden hebben gezien’, zegt Thomas Børglum Jensen, cfo van Bestseller in een statement. Hij noemt het logistiek centrum verder ‘een aanzienlijke mijlpaal voor de (groei)ambities’. Het bedrijf verwacht het pand begin 2026 te kunnen betrekken.

Otrium wint opnieuw prijs

Designerfashion-outlet Otrium is net als vorig jaar verkozen tot winnaar van de Deloitte Technology Fast 50. Met een omzetgroei van 4846 procent mag het bedrijf de titel voor de tweede keer dragen. In 2019 won Otrium bij deze verkiezing de Rising Star Award. Onlangs viel Otrium ook al in de prijzen. In oktober werd mede-eigenaar Milan Daniels uitgeroepen tot EY Emerging Entrepreneur of the Year 2021. 

Filling Pieces werkt samen met Schott N.Y.C.

Het Nederlandse schoenen- en lifestylemerk Filling Pieces lanceert een exclusieve collab met de Amerikaanse jassenspecialist Schott N.Y.C. Filling Pieces noemt de samenwerking met het modelabel een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van het merk: ‘De rijke historie en heritage van Schott heeft ons geïnspireerd samen een tijdloos outdoorstuk te maken.’ De samenwerking omvat één item, die in een oplage van 77 stuks verschijnt: een interpretatie van het klassieke bombardier jack. De olijfgroene, gevoerde leren jas is aan de binnenzijde onder meer voorzien van Filling Pieces’ signatuur; het Surinaamse handshake-embleem.

Leder en Schoenenmuseum wordt Schoenenkwartier

Vanaf 16 april 2022 wordt het Nederlands Leder en Schoenenmuseum in Waalwijk nieuw leven ingeblazen. Het museum gaat vanaf dat moment verder onder de naam Schoenenkwartier en met een nieuw concept. Belangrijke verandering is dat het museum, dat sinds 2017 gesloten was voor publiek, weer toegankelijk wordt voor grotere groepen. Naast de museumfunctie biedt het Schoenenkwartier onder meer een lab, werkplaats, studiecentrum en een podium. Voor de nieuwe opzet betrekt het de westvleugel van het rijksmonumentale Krophollercomplex in Waalwijk, een ruimte van meer dan 3000 vierkante meter. Volgens de nieuwe directeur Anouk van Heesch moet het Schoenenkwartier ‘een verbindende schakel tussen ambacht en innovatie, industrie en onderwijs en erfgoed en hedendaags design zijn.’