TOP

Hoe gaat het met Global Funk?

Iedere maand neemt Textilia een nieuw merk in het jeanssegment onder de loep en vraagt de agent of importeur: hoe gaat het? Deze maand Global Funk.

Global Funk
Land van herkomst: Denemarken
Importeur: Fashion Instinct
Sinds wanneer in Nederland: 2008
Collectie: itemcollectie, levering op korte termijn, jeans never out of stock
Prijzen: tops €29,90 t/m €79,90, jeans €79,90 t/m €119,90

Hoe gaat het?

Leon Heppner van Fashion Instinct: “Global Funk is op dit moment het grootste denimmerk van Scandinavië en is dus erg hard gegroeid het laatste jaar. Nu is de Benelux aan de beurt. Daar zijn we hard mee bezig en dat gaat goed.”

Wat is de kracht van Global Funk?

“De grote kracht is de combinatie van een erg mooie denim, in een hele mooie pasvorm, voor een erg goede prijs tussen 79,90 euro en 119,90 euro. Voor de winkeliers is het grote voordeel dat het een nabestelbaar product is, dat altijd op voorraad is.”

Maakt de kredietcrisis het moeilijker om er tussen te komen als nieuw merk?

“De kredietcrisis zorgt er eigenlijk juist voor dat de jeansmarkt weer in beweging is gekomen. Alle winkeliers nemen hun denimpakket eens goed onder de loep. Een gedeelte van de ‘oude gevestigde merken’ komen daardoor onder druk te staan en dat biedt dus mogelijkheden voor nieuwe spelers waaronder Global Funk.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland?

“We hebben nu dertig verkooppunten na een klein jaar, waaronder Johnny at the Spot, Suspence en Blau, alledrie in Amsterdam.”

Wat staat er het komende half jaar op de planning?

“Zowel de tops- als jeanscollecties groeien erg snel en worden steeds uitgebreider. De tops zijn altijd op basis van quick delivery, dus we spelen erg in op de vraag van dat moment. Voor zowel de tops als de broeken hebben we zes leveringen per jaar.”