TOP

Reactie Oele Mode in Den Haag op beoordeling mysteryshopper

Voor de onlangs verschenen special mannenmode ging onze mystery shopper op bezoek bij Oele Mode in Den Haag. Wat waren de bevindingen en hoe reageerde de eigenaar?

Oele Mode krijgt van Textilia’s mystery shopper een cijfer 7,5 als eindoordeel. Paul Beermann, de eigenaar van de mannenmodewinkel in Den Haag, is tevreden met het cijfer, al mocht het van hem wel wat hoger: “Ik heb verschillende concepten geprobeerd hier in het Haagse Statenkwartier, maar ik ben erachter dat een klassieke stijl, zoals Oele Mode nu uitstraalt, hier het beste past. Het gaat ook goed: we hebben dit jaar met 18% geplust.” 

Walk-in-closet

De mystery shopper heeft Oele Mode op de onderdelen ‘concept en interieur’ en ‘etalage’ een 6,5 gegeven. “Het interieur voelt als een ‘walk-in-closet’ en maakt een ietwat gedateerde indruk”, zo luidt van de mysteryshopper op interieurvlak. Beermann: “Het is een bewuste keuze geweest om de winkel een klassieke, bijna ouderwetse uitstraling te geven. Dat past bij mijn oudere doelgroep,” reageert Beermann. “Alle eikenhouten kasten heb ik speciaal op maat laten maken. Ik ben eigenlijk wel blij dat de winkel overkomt als een ‘walk-in’closet’, dat is namelijk ook precies de bedoeling.”

Op het onderdeel ‘visual merchandising’ scoort Oele Mode een 8. “Normaal gesproken durf je bij een kraakheldere en strakke verzorging van de presentatie niets meer aan te raken of te pakken, maar dat is hier helemaal niet het geval,” vond de mysteryshopper. Beermann: “Met dit oordeel ben ik erg blij, want hier ben ik elke dag bezig. Het is precies wat ik nastreef.”

Mond-tot-mond-reclame

Het hoogste cijfer soort Oele Mode op het onderdeel ‘service’: maar liefst een 9. “Service speelt ook een enorm grote rol in onze winkel,” zegt Beermann. “Ik merk dat in de laatste jaren het gunnen steeds belangrijker is geworden. Mensen maken meer mond-tot-mond-reclame door te zeggen ‘je moet naar die winkel, want je wordt daar zo leuk geholpen.’ Dat is echt de kracht van onze winkel.”

Qua assortiment krijgt Oele Mode een 7,5 als oordeel. Beermann: “Ik mis nog een aantal merken die niet zijn genoemd maar net wat meer diversiteit bieden zoals Profuomo, Brax en Circle of Gentlemen. In mijn optiek is met deze merken erbij het totaalplaatje voor onze klant  compleet. De man die bij Oele Mode winkelt, heeft een klassieke stijl en houdt niet van al te veel poespas. Daar hou ik dan ook rekening mee bij het bepalen van mijn assortiment.”

Eindoordeel

“Oele Mode is een oerdegelijke mannenmodewinkel in het segment 40+. De winkel is verzorgd, straalt betrouwbaarheid en kwaliteit uit. Voor een zaak die zich niet in het centrum van de stad bevindt, biedt deze meer dan voldoende keus en service om de klantenkring in het stadsdeel te kunnen bedienen. De uitstraling is klassiek en straalt Engelse klasse uit, dit zou een drempel kunnen zijn, maar dit wordt zo niet ervaren door de doelgroep. Van buitenaf heb je niet de indruk dat er zo’n complete collectie te vinden is, voor elk draagmoment. Dit is vooral een winkel voor de kenners en vaste clientèle.”