TOP

Suitsupply wint Marketing Excellence Award

Directeur Fokke de Jong van mannenmodeketen Suitsupply heeft de Marketing Excellence Award gewonnen. Dat meldt het Tijdschrift voor Marketing.

Suitsupply wordt geprezen om het locatiebeleid, de advertenties en de prijs-kwaliteitsverhouding. De keten levert vooral semi-maatpakken voor mannen en voert ondermeer een uitgebreide campagne via metershoge borden langs snelwegen. Opmerkelijk genoeg verklaarde Fokke de Jong eigenlijk helemaal geen marketingbeleid te hebben. ‘Marketing moet uit jezelf komen’, lichtte hij toe.

Suitsupply bestaat acht jaar en heeft dertig winkels die hoofdzakelijk buiten de echte stadscentra gevestigd zijn. De formule is bijzonder ambitieus. Over tien jaar moeten er internationaal zo’n vijfhonderd filialen zijn.

Op het Textilia Mode Experience Event 2008 gaf reclamebureau Achtung! een wervelende presentatie over hun online campagne voor Suitsupply: Daarbij bleek een spel op de Suitsupply-site een onweerstaanbare aantrekkingskracht op de klant te hebben.