TOP

Bestseller Mannenmode: Margreeth Olsthoorn

Ook benieuwd wat je collega of concurrent het beste heeft verkocht de afgelopen periode? Deze week belde Textilia met Margreeth Olsthoorn in Rotterdam: "Er komen veel verschillende soorten mannen uit het hele land op de sneaker af."

“Rick Owens is een merk dat het erg goed doet bij ons,” vertelt Arij den Otter van modewinkel Margreeth Olsthoorn. “Vooral de spijkerbroeken van dit merk worden goed verkocht. Ondanks de vrij hoge prijs (€329,-), hebben we veel klanten die hiervoor terugkomen. Ik denk dat het komt doordat deze jeans een goede snit hebben. Door de mooi geplaatste zakken hebben de broeken iets elegants. Ook zijn de spijkerbroeken gemaakt van bijzondere stoffen. Hierdoor springt een Rick Owens-jeans er direct uit.” 

Mannenmode

“In de winkel is het aanbod mannen en vrouwen bijna fifty-fifty. Hoewel het merendeel van onze klanten vrouw is, merken we toch dat er een groeiende aandacht is voor mannenmode. Er lijken steeds meer mannen te zijn die zich ook in onze stijl – donkere, conceptuele mode – willen steken. Om in te springen op de toenemende vraag vanuit onze mannelijke klanten, krijgen we binnenkort zelfs beautyproducten van La Bruket die speciaal voor mannen bedoeld zijn, zoals scheer- en baardolie.”

Webwinkel

“We zijn een jaar geleden beginnen met het opzetten van een webwinkel. Deze is nog steeds in ontwikkeling, maar we merken wel al een lichte stijging in het aantal orders. De traffic op onze site is goed, alleen gaan veel klanten niet tot kopen over. Ze komen dan toch liever, nadat ze het online hebben gezien, naar de stenen winkel om het kledingstuk in het echt te zien en aan te passen. In die zin fungeert onze webshop meer als een lookbook op dit moment.”

Nieuw merk

“Een seizoen geleden hebben besloten we te stoppen met Ann Demeulemeester. De kleding van dit merk werd ons iets té duur. Bij een broek met een verkoopprijs van €700,- moet je je gaan afvragen wie dat eigenlijk nog wil kopen. Om het ontstane gat op te vangen, zijn we dit seizoen begonnen met kleding van Lost & Found. Dit ligt qua prijs net iets lager dan Rick Owens, terwijl de collecties wel hetzelfde gevoel hebben.”

Sneakers

“We merken dat er een enorme vraag naar sneakers is. Voor dit seizoen hebben we de populaire Qasa van Y3 ingekocht. Vooral door social media krijgen we veel aandacht voor deze sneaker. Een minuut nadat ik een foto van dit model op Facebook had geplaatst – ik had ‘m nog niet eens geprijsd – kregen we al meteen twee telefoontjes van geïnteresseerde klanten. Er komen veel verschillende soorten mannen, uit het hele land, op de sneaker af.”

Margreeth Olsthoorn
Schilderstraat 5
3011 ER Rotterdam
010 282 7542