TOP

Van Gils opent winkel aan de Rotterdamse Meent

Het Nederlandse mannenmodemerk Van Gils opende donderdag 28 maart de eerste eigen winkel aan de Rotterdamse Meent. In de schappen hangen exclusieve items, zoals een interactief maatpak dat op deze middag werd gelanceerd.

In de winkel, de Brand Store, kunnen klanten naast het aanschaffen van een nieuw kledingstuk, een drankje nuttigen aan de bar. Maar daar blijft het niet bij. Zo worden schoenen gepoetst en kan de klant zich laten scheren door één van de barberbabes.

Pak
Speciaal voor de Rotterdamse Brand Store heeft Van Gils ook een No Stitch, No Story Suit ontwikkeld, een interactief maatpak. Robert Meijer, CEO Van Gils zegt hierover:”Kleding maakt de man. Samen met goede verhalen over uitzonderlijke belevenissen en bijzondere momenten uit je leven. Stitches & Stories, dat is wat je als man interessant maakt en dat is waarom dit pak je precies past.” Het maatpak, met als binnenvoering de Rotterdamse kaart, heeft een speciale knoop die met behulp van de Van Gils app via een smartphone gescand wordt, waardoor de drager zich incheckt in het pak. Via social media kan dit gedeeld worden, bijvoorbeeld op Facebook, en hier kan een locatie, foto en/of bericht aan gekoppeld worden.

App
Verder beschikt de App over een incheck-mogelijkheid in het maatpak. Hiermee kan de drager van het pak de dichtstbijzijnde stomerij zien maar ook de meest recente collecties. In de toekomst zal de app worden uitgebreid met nog meer functionaliteiten.

Meijer wil de komende tijd meerdere winkels openen, maar is voorlopig nog op zoek naar de juiste panden in grote steden.