TOP

5x gespot op de beurzen in Amsterdam [vrouwenmode]

Er was weer genoeg nieuws te ontdekken op de Amsterdamse modebeurzen voor zomer 2018. Textilia’s vrouwenmoderedacteur selecteerde een aantal nieuwtjes. Zo telde Modefabriek behoorlijk wat nieuwkomers en presenteerde Miss Green op zowel Modefabriek als Soul Salon het nieuwe storeconcept.

Miss Green lanceert een storeconcept

Miss Green

Miss Green presenteerde op Modefabriek én Soul Salon (en ook op de Ethical Fashion Show in Berlijn) een storeconcept. Een stijlvol mobiel kledingrek waarop winkeliers de collectie van Miss Green in de winkel kunnen presenteren en het bijbehorende verhaal over het duurzame aspect kunnen vertellen. Binnenkort lees je op textilia.nl een uitgebreid interview met Maaike Groen, de oprichtster van Miss Green.

Fast fashion van Loavies

Loavies (2) Loavies (1)

Het was druk op de stand van Loavies op Modefabriek, dat begon als webshop met een grote fanbase op social media. De webshop lanceerde in 2016 een eigen merk, dat nu ook door fysieke winkels in te kopen is. Loavies werkt niet met voorordercollecties, maar zit met snel wisselende en betaalbare collecties bovenop de trends.

Om in de gaten te houden: Freebird

Freebird (1) Freebird (2)

Het Nederlandse merk Freebird, het eigen merk van modedistributeur Blosh, presenteerde haar derde collectie op Modefabriek. Het merk is vooral sterk in uitgewerkte jurken met betaalbare prijzen en presenteerde voor zomer 2018 een uitbundige collectie jurken met prints.

Nieuws van Maria Tailor

Maria Tailor (1) Maria Tailor (2)

Maria Tailor koos dit seizoen voor Modefabriek in plaats van voor een modeshow. Het vrouwenmodemerk wil ook niet-klanten bekend maken met het nieuwe handschrift sinds Maria Tailor solo verder is gegaan. De collectie is volwassener en draagbaarder geworden, bovendien is het prijsniveau iets verlaagd. In het najaar staat er een winkelopening op de planning in ’s Hertogenbosch.

Bijverkooptip: zeep

Werfzeep credit Facebook Soul Salon

Foto: Facebook Soul Salon

Wie bij de uitreiking van de Dutch Retail Experience Awards was, weet hoeveel verschil een zeepje uit kan maken voor de winkelbeleving. Op Soul Salon spotten we de biologische handgemaakte zepen van Werfzeep. Het assortiment bestaat uit 24 soorten zeep, van handzeep en scrubzeep tot shampoozeep en scheerzeep. Alle winkelprijzen liggen ruim onder een tientje.

Houd de site en de print-editie van Textilia de komende weken in de gaten voor alle modetrends voor zomer 2018.