TOP

Zwarte cijfers voor Livera

De keten van lingeriewinkels Livera heeft in de eerste zes maanden van dit jaar de omzet met 3% zien toenemen. Daarmee presteert de keten beter dan de totale bodyfashion-markt, die over dezelfde periode 8% in de min stond.

Dit meldt Livera in een persbericht. “Livera begeeft zich in het middensegment. De klant koopt nu eerder basics en minder luxe artikelen”, verklaart directeur Marja Veenstra.¬†“Daarnaast hebben we binnen het assortiment een flinke vernieuwingsslag gemaakt. Dit geldt ook voor onze folders en huisstijl. Zo laten onze folders het totale Livera-assortiment zien afgewisseld met zorgvuldig gekozen aanbiedingen met als doel traffic naar de winkels.”

De lingerieketen¬†ziet de komende jaren nog voldoende groeipotentie in de markt door XL-winkels op A1-locaties en servicepunten in ziekenhuizen. Ziekenhuizen in Leeuwarden, Almelo en binnenkort Apeldoorn hebben zo’n Livera-servicepunt. “Wij gaan voor 145 winkels in 2010 en zoeken nog enthousiaste, professionele ondernemers.”