TOP

Zwarte cijfers voor Livera

De keten van lingeriewinkels Livera heeft in de eerste zes maanden van dit jaar de omzet met 3% zien toenemen. Daarmee presteert de keten beter dan de totale bodyfashion-markt, die over dezelfde periode 8% in de min stond.

Dit meldt Livera in een persbericht. “Livera begeeft zich in het middensegment. De klant koopt nu eerder basics en minder luxe artikelen”, verklaart directeur Marja Veenstra. “Daarnaast hebben we binnen het assortiment een flinke vernieuwingsslag gemaakt. Dit geldt ook voor onze folders en huisstijl. Zo laten onze folders het totale Livera-assortiment zien afgewisseld met zorgvuldig gekozen aanbiedingen met als doel traffic naar de winkels.”

De lingerieketen ziet de komende jaren nog voldoende groeipotentie in de markt door XL-winkels op A1-locaties en servicepunten in ziekenhuizen. Ziekenhuizen in Leeuwarden, Almelo en binnenkort Apeldoorn hebben zo’n Livera-servicepunt. “Wij gaan voor 145 winkels in 2010 en zoeken nog enthousiaste, professionele ondernemers.”