TOP

Hoe gaat het met Iceman?

Iedere week neemt Textilia een merk in het mannenmodesegment onder de loep en vraagt: hoe gaat het? Deze keer is dat Stijn Sloots van Iceman.

Aantal leveringen: 6
Aantal collecties: 4 hoofdleveringen, 2 flashprogramma’s
Marge: 2.8 – 3+
Prijzen T-shirts: €14,95 – €39,95,  denim €89,95- €139,95, jacks €99,95 – €184,95, overhemden €49,95 -€79,95
Segment: middensegment
Korte omschrijving van het merk:
Iceman is een merk dat zicht positioneert tussen jeans en smart casual.  De target doelgroep is de modebewuste man tussen 16 en 35 jaar die trendy gekleed wil gaan naar het werk en vrije tijd. Zo omvat de collectie T-shirts met grafische prints low-ride denims, maar ook moderne blazers en 3-knoops overhemden.

Wat is de belangrijkste ontwikkeling geweest in de afgelopen jaren?
Stijn Sloots: “De internationale groei van Iceman. Collecties zijn duidelijker doorontwikkeld voor de Europese markt. De diversiteit van de collectie spreekt zowel de herenmodezaak aan die verjonging zoekt, als de jeanszaak die juist net afgestudeerde mannen als klant wil vasthouden.”

Op welke manier heeft de recessie invloed?
“De recessie opent juist deuren voor ons! De retailer wordt gedwongen om vernieuwend en aantrekkelijk te blijven in zijn assortiment, daarbij analyseert hij vaker zijn cijfers. Wij merken ook dat er door het scherper budgetteren er meer ruimte is om uit voorraad te leveren. Dit heeft ons dit seizoen aantal nieuwe verkoop punten opgeleverd”.

Hoe verloopt het inkoopseizoen?
“Zeer goed, we hebben een goede plus gemaakt ten opzichte van het vorige zomerseizoen, verder hebben we  een aantal nieuwe verkoop punten kunnen realiseren.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu?
“We hebben nu rond de zestig verkooppunten bijvoorbeeld bij Jopper in Roden en Van Tilburg Mode in Nistelrode.”

Wat willen jullie de komende tijd realiseren?
“We zijn bezig met het realiseren van de eerste Iceman shop-in-shop formules in Nederland. Verder willen we het aantal verkooppunten in de Benelux uitbreiden.”