TOP

Winnende slogan moet pinnen bevorderen

'Geen zin in een dikke portemonnee, neem uw pinpas mee!' is de winnende slogan van platform In de Mode. Hiermee hoopt het platform het aantal pintransacties te verhogen.

In de Mode heeft samen met Stichting Bevorderen Efficiënt een wedstrijd gehouden onder medewerkers in de modebranche. Aan hen werd gevraagd om een pakkende slogan te bedenken om pinnen nog populairder te maken. Voorwaarde voor het meedoen was het hebben van een In de mode profiel. Winnares is Trudy Buijs van Contro Jeans & Casual uit Rijen. Haar slogan ‘Geen zin in een dikke portemonnee, neem uw pinpas mee!’ krijgt evenals de landelijke slogan ‘Klein bedrag? Pinnen mag!’ een plek op de website www.pinnenzakelijk.nl. Volgens haar is het veel gemakkelijker om alleen pinpas mee te nemen, omdat dit minder ruimte in beslag neemt.

In 2009 werd er 1,945 miljard keer gepind. Dit is een stijging van 10 procent vergeleken met 2008. In het voorjaar start een nieuwe landelijke campagne ‘Wil je bij me pinnen?’ van Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen. Hiermee hoopt de stichting dat consumenten dit jaar nog vaker voor de pin kiezen en dat het record weer wordt verbroken.