TOP

Who’s Next introduceert nieuwe indeling

De vrouwenmodebeurs Who’s Next in Parijs introduceert komende wintereditie een nieuwe indeling. De accessoireshallen worden net als vroeger weer neergezet als ‘aparte beurs’ onder de naam Première Classe.

De beurs Who’s Next in Parijs heeft de indeling de afgelopen jaren al meerdere keren omgegooid. ‘’Mode neemt elke zes maanden een nieuwe vorm aan en als beurs moet je daarin meegaan. Het is niet interessant om elk seizoen hetzelfde aanbod en concept te presenteren, mode draait om emotie en het prikkelen van zintuigen en dat zit ook in het DNA van Who’s Next”, vertelde ceo Xavier Clergerie een jaar geleden al in een interview met Textilia.

Terug naar vroegere indeling

Komende editie, van 23 tot en met 26 januari 2015, viert de beurs het twintigjarig jubileum op de locatie Porte de Versailles in Parijs. Juist deze editie grijpt de organisatie aan om weer terug te gaan naar de vroegere indeling in Who’s Next voor mode en Première Classe voor accessoires: eenvoudiger en overzichtelijker dan al die verschillende hallen in de afgelopen seizoenen. Daarnaast is er nog From, een kleine afdeling met producenten van accessoires.

Whos Next 

Fame

Who’s Next beslaat drie hallen die zijn onderverdeeld in de afdelingen Fame, Private, Trendy, Urban en Studio. Fame is met 250 merken de grootste afdeling van de vijf. Deze populaire en inspirerende afdeling bestaat al meer dan tien jaar en wordt komend seizoen zelfs iets groter. Hier vind je ready-to-wearmerken, designers en een kleine coutureafdeling onder de naam Atelier. Op Fame vind je de collecties van onder andere Antik Batik, Baum und Pferdgarten, Essentiel, Gat Rimon, Goosecraft, Leon & Harper, Nathalie Vleeschouwer, Orla Kiely en Sessun.

Private

Nieuw op Who’s Next is de hal Private met 150 ‘internationaal bekende en creatieve vrouwenmodemerken met veel potentieel’. Dit zijn de modieuze, commerciële merken, zoals Annette Görtz, CKS, La Fée Maraboutée, Sarah Pacini, Scapa en Yaya.

Trendy

Trendy is een relatief kleine afdeling met 70 vrouwenmodemerken die actueel en betaalbaar zijn. Hier vind je bijvoorbeeld korte termijnlabels en voorraadmerken. Op de exposantenlijst staan onder andere Glamorous, King Louie, Louche en Nümph.

Urban

Urban richt zich op denim en streetwear en is de enige hal op Who’s Next waar je mannenmode aan zult treffen. Onder de 100 merken die zich hebben aangemeld vind je Camel Active, Elevenparis, Gaudi, Imperial, No Excess, Please, Salsa en Timezone.

Studio

Met 180 merken is Studio een afdeling van formaat, met vrouwenmodecollecties van casual tot supervrouwelijk gepresenteerd op stijl. Hier vind je merken als Creenstone, Gardeur, Imitz, Myrine, Nü, Sandwich en Ulla Popken.

Première Classe

De accessoires krijgen twee verdiepingen onder de naam Première Classe. Hier staan op de benedenverdieping ongeveer 650 merken. Van Becksondergaard en Gas Bijoux tot Hudson Shoe en Pretty Ballerinas. Op de verdieping is de Leather Goods Area, met 80 merken waaronder Adidas, Hedgren, Pepe Jeans en Ted Lapidus.

Op de website van Who’s Next vind je de complete exposantenlijst. De nieuwe merken zijn gemarkeerd.