TOP

Wehkamp lanceert nieuw platform: “Content is hot” [interview]*

Wehkamp lanceerde op dinsdag 3 februari een nieuw contentplatform die het online magazine moet vervangen. Textilia sprak met Puck Landewe, teamleider redactie bij het online warenhuis: ‘Content is hot, er is meer dan alleen ‘platte’ sales’

Het online magazine van Wehkamp werd vorig jaar gelanceerd en verscheen iedere maand maar nu al wordt het vervangen door iets nieuws: een contentplatform. Het moet een plek zijn voor ‘inspirerende oplossingen, redactionele video’s en de favoriete items van de redactie’. Met teksten, afbeeldingen en video’s word snel ingespeeld worden op de behoeftes van de klant. Textilia sprak met Puck Landewe, teamleider redactie bij wehkamp.nl.

Waarom is een nieuw contentplatform nodig?

“Onze klanten hebben behoefte aan meer informatie,. Dan bedoel ik niet zo zeer praktische productinformatie, maar informatie waarmee we onze klant zekerheid bieden dat ze de juiste keuzes maakt. We helpen de consument bij het vinden van de perfecte lingerie, we laten de seizoen trends zien, we laten zien hoe je bepaalde make-up trends kan aanbrengen en dragen en ga zo maar door. Wij hopen op deze manier nog meer tevreden klanten te krijgen.”

Waarom wordt het online magazine afgeschaft?

“We maken van het meer ‘traditionele’ e-magazine een dynamische content omgeving. We gaan door met de inspiratie die we in het magazine al boden, aangevuld met een hoop nieuwe features en mogelijkheden. De redactie blijft daarbij hetzelfde. Er zit een supersterk vijfkoppig content team dat in huis elke week de content bedenkt en maakt.”

Is een contentplatform iets wat andere winkeliers – misschien wel jullie concurrenten – ook zouden moeten oprichten?

“Ik verwacht dat ze hier allemaal al over nadenken, maar wij hebben nu een manier gevonden om het daadwerkelijk te doen. Content is hot, er is meer dan alleen ‘platte’ sales. Wij zijn nu al bezig met de volgende stappen. Wehkamp is op dit vlak erg innovatief en vooruitstrevend en begrijpt de behoeftes van haar klanten.”

Hoe loopt jullie Youtube-kanaal Simply Stylish?

“Erg goed en we zullen met ons nieuwe platform op Wehkamp ook daar alle video content plaatsen. Onze video content is populair en alleen al in januari zijn er 140 dagen aan kijktijd gespendeerd door de consument aan onze Wehkamp video’s. Dit is enorm.”