TOP

Waarom een selfie-spiegel een goed idee is

Wat is een selfie-spiegel? En waarom zou je er als winkelier één aanschaffen? Lees hier meer!

Of je het nu narcistisch vindt of niet, veel consumenten maken tegenwoordig selfies tijdens het passen. Of zelfs al tijdens het winkelen. Met een selfie-spiegel maak je het deze groep consumenten gemakkelijk. Bovendien heb je er ook als winkelier baat bij.

Selfie-spiegel?

Een selfie-spiegel is een spiegel waarmee de consument een foto van zichzelf kan maken. In een selfie-spiegel kan een touchscreen zijn ingebouwd, waarbij de consument ergens op moet drukken om een foto te maken. Maar er bestaan ook selfie-spiegels die automatisch een foto maken als de consument lacht. Met bepaalde software kan een spiegel immers een gezicht herkennen, en wordt een foto gemaakt als een lach wordt waargenomen. 

Delen

Een beetje selfie-spiegel uploadt de gemaakte foto meteen online. Vervolgens kan de consument de foto delen op social mediakanalen, of mailen naar een vriend. Veel (jonge) consumenten vinden de mening van hun vrienden immers belangrijk bij het aanschaffen van nieuwe kleding. Selfies sturen is daarom al populair in kledingwinkels, maar met een selfie-spiegel gaat dit allemaal een stuk makkelijker. De foto’s zijn mooier, waardoor vrienden de kleding beter kunnen zien. En door het automatisch uploaden en de ‘deel-knop’ gaat het ook nog eens een stuk sneller.

Marketing

Betere foto’s die gemakkelijker en sneller met vrienden kunnen worden gedeeld, zal de verkoop aan jonge consumenten alleen maar ten goede komen. Maar er is nog een voordeel. Wanneer selfies uit jouw winkel worden gedeeld, wordt hiermee een grotere doelgroep bereikt. Helemaal mooi is het wanneer duidelijk uit de foto blijkt dat de consument in jouw winkel staat, bijvoorbeeld door automatisch een logo of tekstje bij de foto te voegen.

Evenement

Zit jij niet te wachten op selfies van halfnaakte consumenten in een pashokje? Plaats de selfie-spiegel dan buiten de pashokjes. Je kunt een selfie-spiegel (of photo-booth) natuurlijk ook gebruiken voor een event, bijvoorbeeld bij je winkelopening, vaste klanten-avond of ander evenement. Plezier, delen en dus naamsbekendheid gegarandeerd! Onder andere Modefabriek maakte deze zomer gebruik van een photobooth, en bij het virtueel passen in De Bijenkorf kon met de spiegel een selfie worden gemaakt (en gedeeld).

Hoe kom je er aan?

De winkel van Karl Lagerfeld in Amsterdam bevat al een selfie-spiegel. Ben jij de volgende? Begin makkelijk en installeer een tablet met selfie-app aan de muur! Wil je het serieuzer aanpakken? Schaf dan een selfie-machine, zoals deze of deze. Reken dan wel op een bedrag met drie nullen. Bij SBS Foto Marketing kun je al een ‘fotozuil’ huren vanaf 350 euro!

Bekijk hier een video van een selfie-spiegel

Ook Asics stimuleert het maken van een selfie