TOP

Waalwear Kids lanceert virtuele showroom op Kleine Fabriek

Bij de stand van Waalwear Kids op Kleine Fabriek was het even schrikken. De stand bestond uit een videowall, enkele patroondelen op hangers, containerwagens met stapels denim en flink wat beeldschermen. Waar was de collectie van Jottum, Dobber, Cakewalk, Barbara Farber en Pointer? Waren de monsters soms niet af?

Het antwoord komt van Michael van der Knoop tijdens de eerste beursdag van Kleine Fabriek: “Dertig keer een collectie uitmonsteren om alle agenten te voorzien is verleden tijd, want vanaf nu werken we alleen nog met een laptop, een stoffenboek, eventueel een verkoopboek en een of twee samples voor het gevoel. Vandaag introduceren we onze virtuele showroom. Vandaar dat je bij ons nauwelijks kleding ziet.”
Er is vier weken achtereen gewerkt met 200 kinderen om de collectie van Jottum, Dobber, Pointer, Barbara Farber en Cakewalk vast te leggen. “Door de tools in de virtuele showroom kun je heel goed zien hoe je de outfits binnen de capsules kunt combineren. Hoewel we merken dat winkeliers ook nog wel graag aan de stoffen voelen, is men ook razend enthousiast over deze manier van orderen, vertelt Michael. “Je ziet bijvoorbeeld meteen hoe je je budget besteedt. Je kunt veel beter zien hoe de kleding valt. Via bewegende beelden zijn we in staat om de beleving bij onze merken over te brengen. We zijn de eerste op deze beurs die op deze manier de collectie presenteert.”