TOP

BN-ertjes gespot op kindermodebeurzen

Het lijkt wel steeds belangrijker te worden: je als merk verbinden aan een bekend Nederlands (kinder-)gezicht. Dit weekend werd een record aantal BN-ers en BN-kinderen gespot op de vakbeurzen Just Kidz en Kleine Fabriek.

Op zondag 10 januari werd de stand van Carbone bezocht door Yfke Wegman, die de rol van dochter Luna speelt in de film ‘Komt een vrouw bij de dokter’.  Als actrice én model van Carbone toonde ze daar de nieuwste collectie die ze ook op de promoshoot gedragen heeft. tot grote verrassing van de vele aanwezigen op en rond de stand van Carbone liep daar ineens het meisje van de Carbone-campagne: het was alsof ze zo van de megaposter gesprongen was. Yfke deelde enthousiast kaarten uit met haar afbeelding. Dat een BN-ertje kan helpen, bewijst het feit dat er veel aandacht van inkopers uitging naar de jas die ze eerder die dag droeg.

Ralf, bekend als winnaar van het Junior Songfestival 2010 met het liedje ‘Click Clack’, deelde op zondag handtekeningen uit. Hele scharen meisjes die met papa- en mama-winkeliers waren meegekomen trok hij daarmee naar de stand van No Tomatoes op de Kleine Fabriek. Op Just Kidz voltrok zich hetzelfde, maar pakte hij ook de microfoon om een nummer te zingen. Wie ook zong op Just Kidz was de nieuwe girlband Girlie5.

Terug naar Kleine Fabriek: daar was ook een girlband te zien, maar dan Lisa Amy en Shelly, die in de stand van Salty Dog het liedje ‘Adem in, adem uit’ zongen.

De stand van Moodstreet werd bezocht door Maureen du Toit, bekend als presentatrice van Hart van Nederland en Shownieuws, maar ook als kinderboekenschrijfster. Op de beurs presenteerde ze samen met haar dochtertje een speciale Moodstreet collectie.

Voetballer Edgar Davids trapte een balletje in de stand van Monta Soccer, het streetwearmerk van BPC.

Ruud de Wild ten slotte, werd gespot op de stand van het kindermerk Wild. Zijn zoontje droeg een shirtje uit de herfstcollectie. Hij blijkt bevriend te zijn met de makers van Wild en bovendien een fan van het eerste uur van de collectie, vertelt Lian Rynja van Wild.

Lofff en Guess

Andere manieren van promotie waren er ook: Lofff liet een vrachtwagen door Amsterdam rijden getooid met imagefotografie. Jeansmerk Guess had rond het Rai-gebouw billboards laten plaatsen, waardoor je je in Florence waande. Daar is het namelijk heel gewoon dat de hele stad, ook wie niets met mode te maken heeft, weet dat de vakbeurs Pitti Bimbo weer plaatsvindt.