TOP

Trends to Brands: wie vertaalt trends op een goede manier naar hun merk?

Trendslator en NIBAA Institute presenteren de trends to brands top 100. Deze top 100 bestaat uit 100 merken van bedrijven die op een goede manier trends naar hun merken vertalen.

De lijst van 100 genomineerden werd samengesteld op basis van vijf jaar onderzoek door Trendslator naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. De T2B100 is geen lijst van 100 trendy merken maar een overzicht van merken die relevant en actueel blijven door op tijd in te spelen op trends en ontwikkelingen.

Criteria
Trendslator en NIBAA Institute hanteerden criteria als: geeft het merk de tijdgeest goed weer, wordt door in te spelen op trends met dit merk meerwaarde gecreëerd voor consument en producent en wordt er een goede balans gevonden tussen de veranderlijkheid van de omgeving en de consistentie van de eigen identiteit?

Fashion top tien
Ook een aantal mode- en retailbedrijven weten trends op een goede manier naar hun merk te vertalen. Een top tien:

  1. HEMA met Return to Sender en HEMA en Rijksmuseum (4)

  2. H&M met de designer collections en Fashion against AIDS (6)

  3. Nike met Nike Women, Nike ID, Here I am en Nike+  (8)

  4. Kuyichi met fairtrade fashion (11)

  5. Adidas met Adidas Originals, Adidas Grün en designer collections (13)

  6. G-Star met G-Star Raw en G-Star by Marc Newson (25)

  7. Diesel met Be Stupid (26)

  8. Louis Vuitton met The Espace LV en LV en Rijksmuseum (31)

  9. Gaastra met Gaastra Sportswear (36)

  10. Converse met revival van Converse (44)

Crowdsourcing
Het onderzoek naar de T2B100 werd uitgevoerd door middel van crowdsourcing via Twitter, Facebook en LinkedIn. Een panel van twaalf experts op het gebied van trend en brand management volgde alle activiteiten nauwlettend en voorzag ze zonodig van commentaar.