TOP

TMO Innovatie Award uitgereikt aan ‘De Modebrouwerij’

Vrijdag 29 juni is semester vijf van TMO, Hogeschool voor Modemanagement afgesloten met de presentaties van het project 'Fashion Businessplan'. Het winnende concept is De Modebrouwerij

Vier groepen presenteerden de concepten, die ze in de afgelopen acht weken hebben ontwikkeld, voor medestudenten en een jury bestaande uit brancheprofessionals.

De jury, bestaande uit Jan van Herwijnen en Jeroen de Wever van Fashion Cheque, Mirjam Baltussen van MPC retail advies, Corien Beks van Modint en Renate Zeekaf van Zeekaf Mode en Interieurstyling, was onder de indruk van de innovatieve plannen van de studenten.

Studenten gebruiken nieuwe ontwikkelingen in de verschillende concepten. De combinatie van bricks en clicks kwam veelvuldig aan bod en ook de tablet is niet meer weg te denken uit de winkels. Er is gedacht aan het zo optimaal mogelijk inzetten van de verschillende distributiekanalen en de vestigingsplaats van de bedrijven was uitvoerig onderzocht. Binnen verschillende concepten werd duidelijk ingespeeld op het thema individualisering. De concepten boden de mogelijkheid de producten aan te passen aan de eigen stijl of pasvorm.

Fashion Cheque heeft de TMO Innovatie Award ingesteld voor het meest kansrijke concept.

De winnaar is De Modebrouwerij, een belevingswinkel, waarbij de klant verschillende producten kan personaliseren of kan laten ontwikkelen. Zo kan een eigen parfum of sieraad worden samengesteld, maar ook kleding kan worden gecustomized. Met een doelgroep van mannen en vrouwen tussen 21 en 35 jaar bieden ze niet alleen producten, maar is er ook een barbershop en een lounge. Zo kunnen klanten ontspannen wachten tot hun product klaar is.

De groep ontving van Fashion Cheque de TMO Innovatie Award. De winnaars kregen allen een Fashion Cheque.