TOP

Talkabout stopt, Loop.alife breidt uit en Angels groeit

Modeconcern Gerry Weber zet het vrouwenmodemerk Talkabout stop. Het circulaire modemerk Loop.alife kan zijn activiteiten uitbreiden dankzij een investeringsmaatschappij. En C&A investeert na enkele moeilijke jaren weer in Spanje en Portugal. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 30 oktober 2018.

Gerry Weber stopt met Talkabout

Nieuwste actie in de reorganisatiedrift van het Duitse vrouwenmodeconcern Gerry Weber is het stopzetten van het modieuze vrouwenmodemerk Talkabout. De laatste collectie wordt in februari 2019 uitgeleverd. Het bedrijf wil zich volledig focussen op de core merken Gerry Weber, Taifun, Samoon en Hallhuber. Talkabout werd in juni 2016 gelanceerd en was het meest modieuze merk binnen het bedrijf. Het bracht elke maand een nieuwe collectie en was exclusief bedoeld voor wholesaleklanten. In totaal zijn er 170 verkooppunten in Europa, in Nederland wordt Talkabout door een handjevol winkels verkocht. Het maandelijkse ritme waarmee Gerry Weber bij Talkabout ervaring op heeft kunnen doen, zal worden doorgevoerd bij de andere merken. De mensen die voor Talkabout werkten krijgen zoveel mogelijk een andere baan binnen het bedrijf.

Talkabout ss19 (6) Talkabout ss19 (8)

Loop.a life gaat uitbreiden dankzij investeerder

Het circulaire modemerk Loop.alife kan zijn activiteiten uitbreiden dankzij een investering van Doen Participaties. Dat is de impactinvesteringsmaatschappij van Stichting Doen, die ook investeert in duurzame bedrijven als Seepje, Aectual, Sundata en Triple Solar. Loop.alife spint van oude kleding nieuwe garens en maakt daarvan nieuwe kleding. Met de converteerbare lening van Doen Participaties gaat Loop.alife het team én de white label activiteiten uitbreiden, waarmee andere merken ook circulaire collecties kunnen gaan produceren. Daarnaast gaat Loop.a life verder met nieuwe garens ontwikkelen. Loop.a life werd opgericht in 2016 en presenteerde haar eerste collectie tijdens Dutch Design Week in Eindhoven. Tijdens de afgelopen Dutch Sustainable Fashion Week werd het merk als nieuwkomer genomineerd voor de Green Fashion Talent Award.

Online shoppers niet onder de indruk van aanbevelingen

Drie op de vier mensen die online winkelen krijgen aanbevelingen die hem of haar niet of nauwelijks interesseren. Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek van SAP (een aanbieder van bedrijfssoftware) onder 20.000 consumenten, waarvan 1.000 Nederlanders. Maar een op de acht Nederlandse respondenten is bijna altijd of de helft van de tijd geïnteresseerd in de verkregen aanbevelingen. Dat is een stuk lager dan het wereldwijde gemiddelde van een op de vier. Bijna de helft van de Nederlanders zegt zelden of nooit een interessante aanbeveling te zien. Volgens SAP moeten bedrijven met data over klantgedrag veel gerichter producten aanbevelen.

C&A investeert weer in Spanje en Portugal

Moderetailer C&A heeft het afgelopen jaar meer dan twaalf miljoen euro geïnvesteerd in winkels in Spanje en Portugal, zowel in de renovatie van bestaande winkels als in het openen van nieuwe filialen. Dat schrijft Retailnews.nl. In Spanje zijn nu 83 winkels en in Portugal 35. In alle gerenoveerde en nieuwe winkels wordt het nieuwe winkelconcept doorgevoerd. C&A is sinds 1973 actief in Spanje en sinds 1991 in Portugal. Ooit waren er meer dan 130 winkels in Spanje, maar in de afgelopen vijf jaar zijn er tientallen weer gesloten. In Portugal is C&A minder groot, maar ook daar zijn de afgelopen jaren enkele winkels gesloten. Op donderdag 25 oktober presenteerde C&A de zomercollectie 2019 met een grootse show in Lissabon, waarvoor een grote delegatie pers was uitgenodigd uit de landen waar de retailer actief is. De show werd afgesloten met de allereerste collectie zeer betaalbare trouwjurken.

Tweecijferige groei voor Angels

Het Duitse vrouwenmodemerk Angels maakt bekend de verkoop van de zomercollectie 2019 af te sluiten met een plus van 15% in thuismarkt Duitsland en 11% daarbuiten. De beste resultaten zijn geboekt in Nederland, Oostenrijk en Rusland. De groei is volgens het merk te danken aan de nieuwe richting van het merk die vanaf de zomercollectie 2018 werd ingeslagen, met een iets kleinere collectie en de focus op denim. Een nieuw stylingteam zorgde voor een modieuzere collectie voor dezelfde doelgroep (de 40+ vrouw). Angels heeft in Nederland ongeveer 450 verkooppunten.