TOP

Summer preview 2011: exit dansende modellen

Traditiegetrouw wordt er in het Brandboxx Sport Business Center (SBC) in Leusden elk half jaar het startsein gegeven voor het nieuwe inkoopseizoen. Afgelopen maandag, 11 juli, wisten ondernemers uit de sportbranche het inkoopcentrum weer te vinden. Dit keer kregen zij echter geen energieke dansshow voorgeschoteld, maar een 'echte' fashionshow.

Al jarenlang showen dansende modellen met behulp van waterflessen, paraplus en surfboards de nieuwste sportcollecties in het SBC tijdens de zomer- en winterpreview. Tijd voor iets nieuws dachten de exposanten in het SBC en Brandboxx management.

Catwalk
De lange, glanzende zwarte catwalk kon moeilijk over het hoofd worden gezien in de hal van het SBC. Gedurende de dag schreden modellen hierop voorbij in de nieuwste lente- en zomercollecties van de exposanten. “Voorheen bleven mensen altijd een beetje achteraf staan. Nu was de eerste rij met stoelen zo bezet”, aldus een tevreden Manon Otten, Brandboxx communications & branding.

Bioscoop of surfsimulator?

Met speciale beursacties en activiteiten probeerden exposanten van het Sport Business Center bezoekers te verleiden om vooral hun lente- en zomercollecties 2012 te komen bekijken. Brunotti had een gedeelte van de showroom omgetoverd in een bioscoop, de surfsimulator bij Protest draaide overuren en ingedutte bezoekers werden vrolijk wakker geschud door de Rainbow Jazz Valentines ingehuurd door Pelser Sport en Mode.

Lunchpresentatie

Wie genoeg had van netwerken kon tijdens de lunch een compacte presentatie bijwonen van Dave Quadvlieg van CBW-Mitex. Zijn belangrijkste boodschap? Dat de Nederlandse sportretail verandert is geen loze kreet, maar de harde realiteit. Volgens Dave is de klant dankzij de nieuwste digitale gadgets vele malen sneller dan wij denken. Vroeger was het de leverancier die bepaalde wat er gebeurde. Nu is het de klant. De uitdaging voor de sportondernemers is het bijhouden van de klant bij deze nieuwe ontwikkeling.