TOP

Suitsupply wint Europese e-commerce prijs

De Nederlandse mannnenmodeketen SuitSupply heeft een European E-commerce Award gewonnen.

Tijdens de European E-commerce Awards op dinsdag 9 juni is de Omnichannel Award uitgereikt aan Suitsupply. De Nederlandse mannenmodeketen liet Marks & Spencer (zilver) en Ikea (brons) achter zich. Het bedrijf heeft de award gewonnen omdat het de online en offline kanalen op de beste manier combineert. Verder was de jury enthousiast over de manier waarop Suitsupply de bedrijfsstructuur constant heroverweegt en opnieuw uitvindt.

Pure Player Award

Ook modeketen Asos viel in de prijzen tijdens de European E-commerce Awards. De Britse modeketen won de Pure Player Award, dit is de prijs voor de webwinkel die het best via het online kanaal verkoopt. Asos kreeg de prijs omdat het zijn zichtbaarheid op een innovatieve manier vergroot. Ook combineert het bedrijf de verkoop op een efficiënte manier met costomer care, aldus de jury. De tweede en derde prijs gingen naar de kledingwebshops Farfetch en Yoox.

Entrepreneurial Award

De Entrepreneurial Award is gegaan naar de Ierse webshop MicksGarage, een online verkoper van auto-onderdelen. De prijs voor de meest innovatieve webshop ging naar dit bedrijf omdat het volgens de jury uitblinkt in zijn innovatieve benadering van e-commerce. SkatePro uit Denemarken won zilver, Green Man Gaming uit het Verenigd Koninkrijk kreeg brons.