TOP

Social media voor je onderneming: do’s en don’ts

Hoera, je hebt je onderneming aangemeld op social media! Maar hoe ga je daar nou precies mee om? Met deze do’s en don’ts helpt Textilia je op weg.

Niet elke modeondernemer is thuis in de wereld van social media. Wat en hoe vaak ‘moet’ je posten en op welke kanalen? En hoe maak je gebruik van hashtags en krijg je de juiste volgers? Lees hier hoe je de relatief goedkope marketingtool goed kunt gebruiken.

Do’s

#         Houd je volgers op de hoogte van activiteiten en kortingen;

#         Wees consequent in je posts: doe regelmatig een update;

#         Een goede hashtag is goud waard, zowel om zelf te gebruiken als om te kijken wat er over een bepaald onderwerp gezegd wordt;

#         Geef je volgers een kijkje achter de schermen.

Don’ts

#         Zie social media niet als monoloog: houd het interactief en reageer op (reacties van) je volgers;

#         Gebruik hastags niet per se omdat ze trending topic zijn, maar alleen als het relevant is voor je bedrijf;

#         Koop geen likes of volgers. Aan volgers die niet actief deelnemen heb je niets.

#         Zet niet klakkeloos elk bericht op alle social media kanalen, maar denk goed na welk kanaal je wilt inzetten en waarvoor.