TOP

Shoeby Fashion wil klantgerichter worden

Shoeby Fashion wil actiever worden op het gebied van marketing en communicatie. Daarvoor heeft de retailketen voor dames- en herenmode gekozen voor Clang sofware van E-Village.

Klanten van Shoeby Fashion worden nu al op de hoogte gehouden van speciale koopavonden, de nieuwste collecties, trends en aanbiedingen via de Shoeby Savers Card. Naast de winkels word ook de online verkoop en communicatie belangrijk voor de keten. “De huidige markt, waarin de klant meer dan ooit centraal staat vraagt om een andere benadering van de consument,” vertlet Barbara Keurntjes, marketing & communicatie manager bij Shoeby. “En hoe kun je dat beter doen dan met gepersonaliseerde en gesegmenteerde e-mail.”

Clang is een op internet gerichte marketingapplicatie en wil Shoeby Fashion meer klantinzicht brengen. Het systeem moet er voor zorgen dat Shoeby Fashion via verschillende digitale kanalen gericht één op één met de klant kan communiceren. Daarnaast moet E-Village er voor zorgen dat door meer klantinzicht en -kennis de marketingactiviteiten weer geoptimaliseerd kunnen worden.

Met behulp van Clang en E-Village hoopt Shoeby Fashion op een hogere omzet. “Shoeby Fashion kiest ervoor om de klant centraal te stellen en wil er voor zorgen dat de klant op het juiste moment de juiste boodschap ontvangt. Hiermee geven zij antwoord op de behoefte van de consument,” ligt Robert Rebergen, directeur van E-Village Zeist, toe.