TOP

Nieuwe winkel Scotch & Soda, Pitti Connect van start en European Fashion Team failliet

Corona zorgt voor een omzetboost voor Europese online shops en Pitti Immagine debuteert met een online platform voor de zomerbeurzen. Dit en meer actueel modenieuws vind je in het nieuwsoverzicht van 13 juli.

Nieuw filiaal voor Scotch & Soda

Scotch & Soda opent een nieuw filiaal van zo’n 300 vierkante meter in Maastricht. Deze winkel wordt volgens het bedrijf een all inclusive ruimte die zowel de ready to wear-collecties voor mannen, vrouwen en kinderen aanbiedt, als accessoires zoals schoenen, brillen en de geuren van het merk. Dit adres aan de Wolfstraat komt in plaats van de twee bestaande Scotch & Soda-winkels in Maastricht.

European Fashion Team failliet

Van Holland Design B.V., handelend onder de naam European Fashion Team (EFT) te Waalwijk, is op 28 april 2020 failliet verklaard, zo meldt online veilinghuis BVA Auctions in een persbericht. EFT werd opgericht in 2004 en voerde de mannenmodelabels 7Square, Holland Design, Common Sense en The Gentlemen’s Club: drie lifestyleconcepten met een focus op kostuums.

Online platform Pitti Connect debuteert

Op 16 juli 2020 gaat de nieuwe website van Pitti Immagine online, daarbij debuteert ook het online platform Pitti Connect. Pitti Connect wordt de plek waar tot en met 9 okotber 2020 de Pitti-zomerbeurzen worden georganiseerd. Agostino Poletto, general manager van Pitti Immagine, vertelt hierover in het persbericht: “Na maanden hard werken presenteren we onszelf aan het internationale modepubliek met een nieuw, online gezicht. Tot 9 oktober zijn onze beurzen online te bezoeken, met de zomercollecties van merken en exposerende bedrijven – met belangrijke namen in de internationale modescene – en met een programma van digitale projecten om nieuwe standpunten te ontdekken, te analyseren en geïnspireerd te raken.” Het volledige programma is terug te vinden op de website van de vakbeurs.

Covid-19 boost omzet online Europese mode-industrie

Europese online shops en platformen kunnen dit jaar een omzetstijging van 40 procent verwachten, aldus Fashion United. Dit zijn de resultaten van de studie Top 500 EU Cross-Border Analysis Report, die Cross-Border Commerce Europe deed van december 2019 tot eind mei 2020. Stenen winkels verwachten dit jaar een verlies van 35 procent, aldus het onderzoek, maar de online verkoop is toegenomen als gevolg van de pandemie. Pure online verkopers zoals Net-a-Porter, Yoox en Farfetch zagen hun verkoop zelfs met gemiddeld 37 procent stijgen. Omnichannel-spelers hadden het de eerste helft van het jaar moeilijker. De stijging van de online verkoop was vaak niet genoeg om te compenseren voor de daling van de offline verkoop.

Credit foto: Laurent Stevens