TOP

Sarenza breidt online uit met sportproducten

Zomer 2012 staat in het teken van sport en online schoenenwinkel Sarenza speelt hier handig op in. Afgelopen week lanceerde de webwinkel een sportboetiek met performance en lifestyle schoenen van 35 verschillende sportmerken.

De nieuwe shopcategorie op de Sarenza site is volgens Stephane Treppoz (CEO Sarenza) gebaseerd op Sarenza’s business model: heel veel keuze, maar ook heel veel service. Zo kan de consument in de sportboetiek kiezen uit meer dan 900 verschillende sportproducten. Om het overzichtelijk te houden zijn deze verdeeld in 13 verschillende categorieën o.a. hardlopen, voetbal, fitness, trail, paardrijden, golfen en watersport.

Sportboetiek
Stephane Treppoz zegt dat het voor Sarenza logisch is om deze online sportwinkel te openen, aangezien zij de kennis en de middelen hebben. “De Olympische Spelen 2012 leek ons de perfecte tijd voor de opening”, voegt ze er aan toe. In de sportboetiek wordt de consument niet helemaal aan zijn of haar lot overgelaten. De shopper kan er ook informatie en adviezen krijgen over de verschillende modellen sportschoenen m.b.t. gewicht, stijl, discipline en het vereiste niveau. Daarnaast is er voor de stijlvolle sportievelingen een shopcategorie met trendy sport- en skate-schoenen en in de toekomst hoopt Sarenza een categorie dans te kunnen bieden.

Over Sarenza
Sarenza is opgericht in 2005 en naar eigen zeggen de grootste online schoenenwinkel in Frankrijk en Europa. Met meer dan 500 verschillende merken biedt zij een zeer ruim assortiment schoenen, tassen en accessoires. Sarenza heeft ongeveer 1 miljoen producten op voorraad. Levering en retour zijn altijd gratis en klanten hebben 100 dagen bedenktijd.