TOP

Replay verovert China met winkel op boot

De Chinese markt lonkt, maar hoe val je als Westers merk op tussen de vele merken die deze markt hebben ontdekt? Replay probeert de Chinese markt te veroveren met een varende Pop Up Store ter promotie van de komende winkelopeningen.

De pop up store van Replay is gevestigd op een boot die afgelopen oktober langs alle hotspots in Shanghai voer. Daarnaast ging de opening van de pop up store gepaard met een groot lanceringsfeest, inclusief Chinese bekendheden. De Replay pop up store is een kubus van zes bij zes meter en geheel bedekt met bamboe. Ook van binnen is de ‘winkel’ ingericht met natuurlijke materialen zoals hout, steen en boomschors. Uiteraard kon er ook gekocht worden, in de winkel hing de wintercollectie 2008/2009.

In 2009 zal de Replay Pop Up Store nog door de wateren van 8 andere Chinese steden varen, waaronder Peking. Uiteraard is de pop up store niet een doel op zich, maar een middel om het merk Replay en de aanstaande winkelopeningen in China te promoten. Begin dit jaar maakte het merk bekend in de komende drie jaar dertig winkels in China te willen openen.