TOP

Recordwinst voor LVMH in 2008

De Franse fabrikant van luxe goederen en retailer LVMH is vorig jaar ondanks de economische crisis op een recordwinst uitgekomen. Het nettoresultaat bedroeg €2,03 miljard.

De omzet van LVMH ging met 4% omhoog tot €17,2 miljard waarbij vooral het label Louis Vuitton bijzonder winstgevend bleek. Het merk breidde het aantal winkels met 35 nieuwe winkels uit naar 425 en boekte vooral meer groei in Europa, China en de Verenigde Staten. Naast Louis Vuitton is LVMH producent van onder meer horloges van de merken TAG Heuer en Zenith , modemerken Marc Jacobs en Fendi, Christian Dior-parfum, de exclusieve champagnemerken Dom Pérignon en Moët & Chandon en het cognacmerk Hennessy. Ook de bekende warenhuizen van Galeries Lafayette horen daarbij. Topman Bernard Arnault toonde zich tevreden over de cijfers. ,,De resultaten tonen het buitengewone reactievermogen van onze organisatie in deze periode van economische onrust. LVMH treedt de uitdagingen en kansen van 2009 met vertrouwen en vastberadenheid tegemoet”, aldus Arnault.

Dit jaar wil het concern de marktaandelen van hun merken opnieuw vergroten. Met Louis Vuitton probeert het bedrijf dit via productontwikkeling en het openen van nog meer nieuwe winkels.