TOP

Quiksilver groeit in Europa

Quiksilver heeft haar kwartaalcijfers gepresenteerd voor het vierde kwartaal van 2011. Voor het eerst in anderhalf jaar is de Europese omzet gegroeid. Quiksilver, dat gespecialiseerd is in surfkleding, zag de netto-omzet in een jaar stijgen met 6% naar €152 miljoen.

De bedrijfsomzet is positief beïnvloed door deze verandering en is gegroeid met 43% naar €23 miljoen, waarmee Europa de leidende afnemer voor Quiksilver is. De bedrijfsomzet in Amerika is afgenomen met 25% €7 miljoen. Amerika blijft wel goed voor een groot deel van de netto-omzet: €192 miljoen van de in totaal €418 miljoen.

Rode cijfers 

In Zuidoost-Azië staat Quiksilver er minder goed voor. Ondanks een toename in de omzet van 2% naar €63 miljoen staat de bedrijfswinst in het rood met meer dan €2 miljoen, een verlies van 134%. Terwijl de bedrijfsomzet kampte met een achteruitgang van 31% naar €18 miljoen is de totale omzet in het vierde kwartaal wel toegenomen met 10%.

Groei
De totale omzet van Quiksilver is gegroeid van 1,41 naar 1,5 miljard euro. Gedurende het volle fiscale jaar heeft Quiksilver de netto-omzet zien groeien in Amerika. Achteruitgang was er echter op de markten van Europa en Zuidoost-Azië. De ondernemerswinst is sterk verminderd met 66%, 32 miljoen euro’s. Resultaten in Amerika, die steeg met 7%, en Europa, dat steeg met 19%, konden dit verlies niet compenseren.