TOP

Quapi wil risico’s winkelier wegnemen

Monique IJsselstein-Van der Staay is de afgelopen weken druk geweest met uitleveren van haar voorraadlabel Quapi. Omdat ze met haar label niet op Kleine Fabriek te zien was, peilde Bengels via de mail hoe het ermee staat.

“Het is op het moment een gekkenhuis met uitleveren”, vertelt Monique IJsselstein-Van der Staay van Quapi Kidswear B.V. “We zijn nu een jaar op de markt en hebben inmiddels ruim 60 verkooppunten.”

Het avontuur met Quapi begon voor Monique met het gemis van een merk ‘van goede kwaliteit, betaalbaar, juiste pasvorm, leuke details, draagbaar, alles onderling te combineren’. Het waren nogal wat eisen die Monique aan de kleding voor haar eigen kinderen stelde, maar die ze nu met Quapi ook voor de winkelier beschikbaar heeft en bovendien uit voorraad kan leveren.

Monique: “Met Quapi willen we dat de winkeliers zo min mogelijk risico aangaan. Ze zijn niet verplicht tot een minimale afname of het inkopen van hele maatseries. Ook nabestellen kan per stuk.” Service is belangrijk voor Monique. “We leveren de collectie al vroeg uit en hebben veel contact met onze klanten. Niet alleen om te horen hoe de collectie ontvangen wordt, maar ook om te horen wat er eventueel beter kan. De collectie voor zomer 2012 is zodoende al aardig uitgebreid. “We hebben een collectie voor jongens, terwijl de collectie voor meisjes nu twee thema’s heeft, waarbij binnen die thema’s alles onderling gecombineerd kan worden.

Naamsbekendheid 

Om in deze tijd te kunnen groeien als merk, merkt Monique dat ouders graag een merk willen dat bekend is. “Daarom doen we met Quapi veel aan reclame. We zijn elke maand te zien in 100%NL Magazine. Ik heb me laten vertellen dat het in 2011 het snelst groeiende publieksblad van Nederland was met meer dan twee miljoen lezers. Om onze dealers te ondersteunen zal Quapi Kidswear dit jaar op redactionele wijze en via advertenties in het blad maar ook op de site van 100%NL worden gepromoot.

Ook sociale media zijn ingeschakeld om de naamsbekendheid te vergroten. “We zitten met Quapi op Twitter en Hyves en je merkt wel aan het aantal volgers dat je merk dan steeds bekender wordt. Misschien besteden we er eigenlijk nog te weinig tijd aan. Dus daar gaan we dit jaar nog meer aan doen.”

 

Quapi is nog op zoek naar nieuwe verkooppunten, voordat Nederland helemaal gedekt is.