TOP

Protest opent derde winkel in China

Protest wil Azië veroveren. Het Nederlandse board- en lifestyle merk opende daarom vorig jaar de eerste twee Protest winkels in Beijing. Om haar marktbereik in China te vergroten zijn onlangs in de Chinese stad Tianjin de deuren geopend van de derde Protest winkel.

De nieuwste Protest store is gelegen aan de grootste winkelstraat van Tianjin, in het La Vita Shopping Center. Om de Chinese consument de originele merkbeleving mee te geven heeft Protest geprobeerd hetzelfde concept uit Europa te kopiëren en te integreren in de Chinese markt. Ook de nieuwste winkel is volgens het Protest International’s original concept ingericht.”

Snel groeien
De snelgroeiende economie in China is erg belangrijk voor Protest en een grote reden voor het Nederlandse merk om te blijven ontwikkelen en groeien in het land met het grootste aantal inwoners van de wereld. De nieuwe winkels volgen elkaar in rap tempo op. “We moeten retail awareness creëren om het merk snel te ontwikkelen in China,” aldus commercieel directeur Hans van Breukelen.

Lokale partner

Om de Aziatische markt te bewerken heeft Protest in 2010 de handen ineen geslagen met hun zakelijke relatie BTS Shanghi International. Van Breukelen: “BTS is zeer ervaren in zowel retail, groothandel, marketing en productie. We zijn erg blij om gebruik te mogen maken van deze expertise. Omdat de Europese sportmarkt steeds meer naar de ‘functionele’ kant van de business trekt zal het zeker interessant zijn om te zien hoe de ‘full brand lifestyle awareness’ de klant in China 12 maanden per jaar zal gaan voorzien.”

Over Protest
Protest wordt anno 2012 verkocht in 41 landen en in meer dan 3.500 winkels en in 6 Protest Board Stores. Het merk werd in 1993 opgericht door snowboarders op zoek naar modieuze en betaalbare snowboard kleding. In de loop der jaren heeft Protest zich ontwikkeld tot een lifestyle brand dat wordt geïnspireerd door winter én zomer board sporten.