TOP

Preview Kleine Fabriek: Boss Orange Kidswear arriveert

De Kleine Fabriek heeft zijn deelnemerslijst nog niet definitief, maar verwacht een kleine groei te boeken ten opzichte van voorgaande edities. Veronique Weichs onthult enkele namen.

“Het is voor ons nu nog te vroeg om een definitief aantal deelnemers te kunnen geven, maar we liggen op schema en verwachten een kleine groei te kunnen boeken.” Op basis van de data van inschrijvingen ziet Weichs eenzelfde patroon als vorige edities. Hier lijkt de recessie geen effect te hebben.

Nieuwkomers 

Nieuwkomers zijn voor het grootste deel afkomstig uit Nederland. Zo kunnen we het pas gelanceerde kindermerk 4Funkyflavours, het kersverse kinderbadmodemerk Zee & Zo en The King and I verwachten. Onder de nieuwe exposanten is verder een opvallend aantal Franse, Australische en Amerikaanse merken. Een greep hieruit levert de verzorgingstassen en accessoires van het Australische Isoki en de vintage-geinspireerde pettiskirts van het Amerikaanse Oopsy daisy baby op.

Grote kindermodenamen

Heel spannend klinkt de komst van Jean Paul Gaultier Junior, Armani Shoes en Hugo Boss Orange Kidswear. Veronique Weichs onthult verder: “Wat betreft de grotere namen, zijn we heel blij dat Waalwear Kids weer groot uitpakt met alle merken.” Room Seven, Guess, r95th, en Moodstreet willen een grotere stand inrichten. Een verrassing is de introductie van de nieuwe kinderlabels Little Cerise en L*Rags van het Franse Japan Rags en Le temps des Cerises. Over jeans gesproken: Garcia is ook een nieuwkomer en gaat het jeansaanbod van Tumble ‘n Dry, Vingino en Retour Denim de Luxe verder versterken.

Accessoires

Het percentage mode/niet-mode zal gelijk blijven, namelijk in de verhouding 65-35%. Bij de selectie van nieuwe merken is gekeken naar de variatie van het totale aanbod, zodat alle soorten kinderwinkels (van klassieke kinderboetiek tot kinderconceptwinkel, van warenhuis tot cadeauwinkel, van winkels met jeans en streetwear tot winkels met feestkleding) aan hun trekken komen.