TOP

Premium breidt uit met nieuwe segmenten

Modevakbeurs Premium komt in januari 2015 met twee nieuwe segmenten. Daarnaast verhuist zusterbeurs Seek naar een nieuwe locatie.

De Berlijnse modevakbeurs Premium, die van 19 tot en met 20 januari 2015 wordt gehouden, breidt uit met twee nieuwe segmenten. Het gaat om een luxe segment en om een segment voor shop-in-shop-concepten. Het beursoppervlak wordt daarmee 17 procent groter. Dit betekent dat Premium beschikt over 27.000 vierkante meter, waar 1800 collecties te vinden zullen zijn. Seek, de zusterbeurs van Premium, zal aankomende editie verhuizen naar de Berlin Arena. Dit meldt Premium via een persbericht.

Luxueuze merken

Het nieuwe segment Pre-Collections & New Luxury komt in de nog op te leveren Hal 8 en zal gevuld worden met 30 luxe merken.  De Nederlandse ontwerper Iris van Herpen zal haar nieuwe collectie in deze hal tonen, naast merken als Antonia Zander, Issa London en Gabriele Frantzen. De collecties worden getoond in een showroom-achtige setting.

Premium expanded

Ook nieuw is de hal ‘Kühlhaus’. Hier kunnen retailers hun merken presenteren in een shop-in-shop concept. De merken die al zijn vastgelegd zijn onder andere Turnover, Elvine, Le temps des Cérises, Marc O’Polo Pure en Meltin Pot.  Er zijn vijf verdiepingen met een totaal oppervlak van ongeveer 2000m². Daardoor oogt de hal als een warenhuis.

“We zijn nog in gesprek met een aantal internationale merken. Hun reactie op het nieuwe concept is goed, vooral door de mix van verschillende merken ”, vertelt Anita Tillmann van Premium.

Verhuizing Seek

Modevakbeurs Seek, een onderdeel van Premium, verhuist naar een nieuwe locatie: de Berlin Arena. Seek zal zich vestigen in een voormalig openbaar vervoersbedrijf die stamt uit het jaar 1920. De focus ligt op authenticiteit, kwaliteit, lifestyle, design en functionaliteit.

“Seek is uitgegroeid tot één van de belangrijkste ‘upper-streetwear’ platforms. Het gaat over emoties, de interactie en de eisen van de spelers van elke kant. We blijven trouw aan ons concept en groeien nauw samen met de Seek collega’s”, zegt Tillmann.