TOP

Platform voor modeondernemers Miinto.nl online

Miinto, het modeplatform voor winkeliers, is sinds woensdag 8 augustus officieel online. De Deense warenhuiswebshop biedt zelfstandige ondernemers de mogelijkheid collecties op een eenvoudige manier online aan te bieden.

De collectie van Miinto is samengesteld door zelfstandige modeondernemers en biedt momenteel al meer dan 400 merken uit het midden en hogere fashion segment, zoals Scotch & Soda, Tommy Hilfiger en G-Star. Sander Brackel, Marketing Director Miinto Nederland vertelt: “Voor de consument betekent onze formule dat hij er de beste merken en unieke producten uit de leukste kledingwinkels kan vinden. Dat jasje dat ze niet uit hun gedachten krijgen, vinden ze bij dezelfde winkel alleen nu online. Het hele proces van bestelling tot aan verzending wordt geregeld met hetzelfde online gemak als ze gewend zijn van de gevestigde online retailers.”

Miinto is een concept van ondernemers voor ondernemers dat onafhankelijke fashion winkeliers een podium geeft om online te concurreren met de grote spelers in de markt. De online fashionshop maakt gebruik van de kracht van het internet en de expertise van mensen die hun hele leven wijden aan fashion. Zij kennen hun klanten immers als geen ander.

Over Miinto

Miinto is in 2009 gelanceerd in Denemarken. In de afgelopen drie jaar is Miinto succesvol doorvertaald naar de Noorse, Zweedse, Engelse, Ierse en Amerikaanse markt. Nederland is het zevende land. Voor de lancering op de Nederlandse markt heeft Miinto een aparte onderneming opgericht in partnership met internetondernemer Laurens Groenendijk en RTL Ventures. Miinto Holding zet rond de 50 miljoen euro per jaar om voor de aangesloten fashion retailers.

Lees binnenkort meer over Miinto in Textilia.