TOP

Passen bij online aankopen met FitBots

Online shoppen neemt steeds grotere vormen aan, maar het probleem van het niet kunnen passen blijft. De nieuwe technologie FitBot moet ervoor zorgen dat klanten hun online aankopen eerst kunnen 'passen' en zo de kans op een retour of miskoop verkleinen.

Een FitBot is een gerobotiseerde mannequin die verschillende lichaamsvormen kan aannemen en verandert van vorm door de maten die de koper intikt. Op basis van de ingevulde gegevens ontstaat er een virtuele mannequin die het figuur heeft van de koper. Hierdoor kunnen webshoppers bij deelnemende webshops kleding ‘passen’ voordat ze deze bestellen en zien hoe iets bij hun lichaam valt. Deze nieuwe technologie van Fits.me moet het aantal retouren van webshops terugdringen. OTTO werkt al met deze virtuele pasrobots.

Voor mannen zijn de mannequins overigens al sinds 2010 beschikbaar. Door de vrouwelijke rondingen duurde het langer om de FitBot voor vrouwen te ontwikkelen.

 

Bekijk in dit filmpje hoe het werkt: