TOP

Paco Rabanne lanceert mannencollectie


Het modelabel Paco Rabanne heeft een mannenlijn gelanceerd. Deze stap maakt deel uit van de strategie om de kleding- en parfumdivisie van het merk met elkaar verbinden.

De mannenlijn werd geshowd tussen de vrouwencollectie van zomer 2020, die Paco Rabanne vorige week in Parijs op de catwalk bracht. Volgens algemeen directeur Bastien Daguzan is het een voortzetting van stoffen en prints uit de vrouwencollectie, meldt Business of Fashion. “Het idee is om uit te breiden tot herenkleding wat we doen in dameskleding”, zegt hij tegen het modemagazine.

Paco Rabanne mannenlijn Paco Rabanne mannenlijn 2

FOTO’S: Instagram @pacorabanne

One Rabanne

Paco Rabanne is onderdeel van het concern Puig, een familiebedrijf dat in handen is van de derde generatie. Vanaf de heropleving van de confectiekleding van het merk in 2011 tot 2017 werd de parfumdivisie van Paco Rabanne gescheiden gehouden. Onder leiding van Daguzan en creatief directeur Julien Dossena bedacht het merk een nieuwe ‘One Rabanne’ -strategie om de mode- en parfumbedrijven samen te brengen. De eerste stap in die aanpak was de creatie van de Pacollection-geur, nu gevolgd door de lancering van een mannenkledinglijn. “Het merk heeft altijd een mannelijke voetafdruk gehad,” zegt Daguzan, verwijzend naar de sterke mannelijke geuren van het huis. ”Dankzij het commerciële succes van dameskleding kunnen we nu herenkleding introduceren.”

Retailers

De mannencollectie wordt exclusief gedistribueerd door vijf retailers en in de eigen webshop van Paco Rabanne. De lijn wordt in december van dit jaar wereldwijd aan winkels geleverd. De collectie zal geleidelijk worden uitgebreid, waarbij het merk streeft naar minimaal 25 procent van zijn inkomsten uit de mannenkleding in de komende vijf jaar.