TOP

Overhemden.com lanceert app [interview]

Twee jaar geleden startte Sean Heukels met de website Overhemden.com. Nu lanceert hij de eerste overhemden-app ter wereld. “Dit is de volgende stap in de totaalservice die we mannen online willen aanbieden.”

Textilia sprak met Marcel Stroop, Business Developer bij Overhemden.com, onderdeel van het bedrijf ShirtsofHolland.

Waarom een app?

“Twee jaar geleden zijn we begonnen met Overhemden.com met als een doel: om echte persoonlijke service te bieden aan mannen online. Er zijn ontzettend veel online aanbieders maar het is een feit dat de meeste mannen een overhemd bestellen om ‘m binnen drie dagen weer terug te sturen. Wij pakken het anders aan; door middel van persoonlijk contact hebben wij minder retouren. En een app is een volgende stap binnen het bieden van deze totaalservice. Wat wij zien is dat het merendeel van de klanten wel inspiratie opdoet op zijn mobiel, maar vervolgens een bestelling doet op zijn desktop. Dit komt deels doordat betalen op een mobiele site heel lastig is. Dit proces wilden wij klantvriendelijker maken door een app te ontwikkelen waar je makkelijk kunt afrekenen. We zijn zelfs al klaar voor Apple Pay en Google Wallet, twee betaaldiensten die in Nederland nog gelanceerd moeten worden.”

Kun je wat meer vertellen over die service?

“Wat wij heel belangrijk vinden is het nabellen van onze klanten. Ook pushen we de klant op onze site naar ‘weet u uw maat niet, bel of chat even met ons’. Als we zien dat een klant drie maten in zijn winkelmandje heeft gegooid, kunnen we die wel gaan opsturen, maar we helpen die klant liever verder met het vinden van de juiste maat. Het afgelopen jaar hebben we al duizenden klanten opgebeld. In eerste instantie reageert die klant positief verrast, omdat ze niet gewend zijn dat online winkels ze bellen. Maar het werkt echt; wij hebben in vergelijking met andere aanbieders minder retouren vanwege deze handmatige ordercontrole. Als er iets retour komt bij ons, gaat het om een uitzonderingssituatie. Dat zijn bijvoorbeeld klanten met een lastige pasvorm, die langer moeten zoeken naar het perfecte overhemd.”  

Wat hopen jullie te bereiken?

“Onze mobiele conversie ligt momenteel significant lager dan die van de desktop. Maar wat wij hebben gehoord van andere grote partijen die deze stap al hebben gemaakt, is dat zo’n app juist een enorme boost heeft gegeven aan de mobiele conversie. En daarnaast draagt het bij aan klantenbinding, omdat je op deze manier nog meer service kunt verlenen. We hebben al een website met 2.000 overhemden én een winkel in Amsterdam waarmee we onze kennis vergroten. Deze app is de volgende stap in het bedienen van de overhemdenliefhebber. Behalve online shoppen kunnen klanten ook inspiratie opdoen door middel van lookbooks waarin we verschillende outfits op mannen laten zien. En daarnaast zijn we bezig met allerlei interactieve toepassingen om de klant meer aan ons te binden.” 

Iphone-2