TOP

Opening Selected Femme/Homme pop-up store in SPRMRKT

De Amsterdamse kledingwinkel SPRMRKT vormt een kleine maand de locatie van de pop-up store van het merk Selected Femme/Homme, die afgelopen dinsdag opende.

De eigenaresse van SPRMRKT Nelleke Strijkers gaat sinds kort de samenwerking aan met door haar uitgekozen kledingmerken, die naar eigen inzicht een flexibele pop-up store mogen inrichten binnen SPRMRKT. Selected Femme/Homme beet afgelopen dinsdag het spits af en opende een shop-in-shop waar een selectie uit zowel de heren- als de damescollectie A/W 2012 te koop is.

Shop-in-shop
De ruimtelijke inrichting van het aan de Amsterdamse Rozengracht gelegen SPRMRKT gaf Selected Femme/Homme de gelegenheid om een ruime shop-in-shop te bouwen rechts achter in de winkel. De dameskleding binnen de pop-up neemt ongeveer 60 procent van de ruimte in beslag, de overige 40 procent is voor het deel van de herencollectie. Het merk selecteerde delen van de Femme en Homme collecties voor de shop-in-shop en koos dus niet voor het tonen van alle kleding. Hierdoor krijgt ook deze hoek van SPRMRKT een luxueuze uitstraling, net als de delen waar exclusievere kleding van onder andere Maison Martin Margiela en Helmut Lang hangen.

Afwisseling
Selected gaat nog ruim drie weken huisvesten binnen SPRMRKT. Daarna neemt een ander merk het stokje over. Eerstvolgende op de lijst voor de pop-up is het label BLCK Denim. Strijkers wil met dit initiatief haar winkel veelzijdig houden en geeft de kledinglabels die in het concept van SPRMRKT passen en waarmee ze de samenwerking aan gaat dan ook grotendeels een carte blanche.

De Selected Femme/Homme pop-up store in SPRMRKT is er nog tot en met 4 augustus.