TOP

OntFront ontwerpt horloge met Casio G-Shock

Robuusten flamboyante, zo ziet het nieuwe Casio Gshock er uit. Het horlogemerk vroeg mannenmodemerk Ontfront samen te werken aan dit nieuwe ontwerp.

Casio G-shock koos voor een samenwerking met het jonge herenlabel OntFront omdat het de Nederlandse mode en vernieuwende streetstyle vertegenwoordigt. Dat resulteerde in een stijl waarin het flamboyante karakter van OntFront duidelijk naar voren komt. Designer van OntFront, Liza Koifman, koos ervoor om met het model GA-110C te werken. Een model dat analoog en digitaal tegelijk is. Het horloge is mat zwart en het bandje is bedrukt met een gestileerde slangenhuidmotief en OntFront logo.

Verkoop
Het horloge is verkrijgbaar in een gelimiteerde oplage van vijftig exemplaren waarbij de nummering met de hand wordt gegraveerd.  Het horloge zal halverwege oktober exclusief worden verkocht bij de OntFront-winkel in Amsterdam en Gorilli store in Rotterdam.

Om de samenwerking officieel te lanceren is er een ‘soundtrack’ gemaakt en een video campagne over vier vrienden op een roadtrip naar het strand.

Geschiedenis OntFront
In 2008 kwam OntFront op de markt met een duidelijke mix tussen klassieke herenmode gecombineerd met vernieuwende straatstijlen. De eerste ‘one-piece collection’ was de hooded blazer. Deze werd met veel succes verkocht in niche boutiques over de hele wereld. Amsterdam, Hong Kong en Shanghai fashion week volgden, waar de OntFront collecties werden getoond. In januari 2011 werd de eerste officiële OntFront brand store geopend in het centrum van Amsterdam (Haarlemmerdijk).