TOP

O’Neill fopt het consumentenbrein

Sport- en lifestylemerk O'Neill speelt deze winter met het thema illusie. Niet alleen de producten zijn voorzien van technische functies met als thema 'Illusion: things are not what they appear to be'. Consumenten zullen ook optische illusies ontdekken op de nieuwe website van O'Neill en in de aansluitende campagne voor winter 2012.

O’Neill heeft voor de fotocampagnes mannelijke modellen in speciale ‘morphsuits’ gehesen. Dit zijn een soort schaatspakken die het hoofd en lichaam geheel bedekken. De morphsuits-mannen ondersteunden de modellen tijdens de foto shoots, zodat zij in allerlei houdingen gefotografeerd konden worden. Hierdoor lijkt het alsof de O’Neill modellen zweven of in houdingen staan die normaal onmogelijk zijn. Vervolgens is het beeld zodanig bewerkt dat het lijkt alsof de mannen opgaan in het landschap. Het thema illusie van de 2012 O’Neill-collectie heeft het merk zo ‘letterlijk’ weten te vertalen naar de website en billboards. De hersenen van menig consument zullen extra worden gepikkeld door dit gezichtsbedrog.

Optische illusie
Wat betreft de wintercollectie voor de vrouwen kan de illusie ofwel in de verschijning van een snowboard jack zitten, zoals een bontjasje maar dat van dichtbij een jack met bontprint blijkt te zijn. Maar het kan ook in de functionaliteit zitten zoals in de stijlvolle, trendy trenchcoat, die ook kan worden gedragen als functionele snowboard jack. Bekijk de video hieronder: