TOP

Off White populairste merk, Ikea lanceert kledinglijn en Lacoste sleept Hema voor de rechter

Off White mag zichzelf voorlopig het populairste merk ter wereld noemen. Verder: Ikea lanceert een kledinglijn ter ere van het 75-jarig bestaan van de winkelketen en Lacoste klaagt Hema aan wegens merkinbreuk. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 1 november 2018.

Foto: Martin de Witte

Men at work overgenomen door Victory & Dreams

Men At Work is deze zomer voor bijna 435 duizend euro overgenomen door de onderneming Victory & Dreams, ook het moederbedrijf van Miller & Monroe en Witteveen. Dit blijkt uit het tweede faillissementsverslag van de retailer. Victory & Dreams kocht onder meer de eigendomsrechten, winkelvoorraad, goodwill en inventaris van tien – van de 27 – winkels. De multibrandketen ging volgens het verslag ten onder aan teruglopende verkoopresultaten. De kosten bleven de baten overtreffen. Een noodzakelijke herstructurering bleek niet haalbaar, waardoor een faillissement onvermijdelijk werd.  

Ikea lanceert kledinglijn

Woongigant Ikea heeft een heuse kledinglijn gelanceerd. De T-shirtcollectie werd uitgebracht ter gelegenheid van de 75e verjaardag van de winkelketen. Op de kleding staan teksten als “Ik wil niet worden opgehaald uit Småland” en “Billy is my homeboy”. Er zijn ook shirts met een hotdog en een ijsje.

De T-shirts kosten €9,95 en de truien €19,95 en kunnen worden gekocht bij zes vestigingen van Ikea: Amsterdam, Utrecht, Heerlen, Barendrecht, Eindhoven en Amersfoort. De collectie is te koop vanaf 1 november 2018.

Bekijk hieronder de collectie door op de pijltjes in het bericht te klikken.

Tekst loopt door onder de foto.

Lacoste klaagt Hema aan voor merkinbreuk

Modemerk Lacoste sleept Hema voor de rechter omdat het Nederlandse warenhuis kinderkleding verkoopt met een krokodil erop, zo meldt BNR. De krokodil is het symbool van Lacoste en daarom wordt Hema beschuldigd van mogelijke merkinbreuk.

Hema is al vaker aangeklaagd wegens merkinbreuk. De retailer moest eerder dit jaar nog ruim 4,4 miljoen euro aan schadevergoeding neertellen voor Levi’s. Het jeansmerk vond dat de achterzakken van de Hema-spijkerbroek te veel leken op die van hen.

 

Off White is het populairste merk van dit moment

Het luxe streetwearlabel Off White mag zich voorlopig het populairste modemerk ter wereld noemen. In het afgelopen jaar klom het merk 33 plaatsen omhoog en steeg daarmee boven zowel Gucci als Balenciaga. Deze merken staan dit kwartaal respectievelijk op plaats twee en drie in de lijst van Lyst Index. Zij maken elk kwartaal een lijst van de populairste modemerken op dat moment.

De Lyst index wordt gebaseerd op het zoek- en koopgedrag van ruim vijf miljoen consumenten per maand bij zo’n twaalfduizend designers en online winkels. Ze houden ook rekening met de wereldwijde zoekdata van Google, cijfers over betrokkenheid, conversiepercentages en de omzet van het afgelopen kwartaal. Voor het eerst werd er dit kwartaal ook gekeken naar data uit social media.

De top tien ziet er als volgt uit:

  1. Off White (vorig kwartaal #2)
  2. Gucci (vorig kwartaal #1)
  3. Balenciaga (vorig kwartaal #3)
  4. Nike (vorig kwartaal #9)
  5. Prada (vorig kwartaal #10)
  6. Versace (vorig kwartaal #7)
  7. Yeezy (vorig kwartaal #12)
  8. Vetements (vorig kwartaal #6
  9. Fendi (vorig kwartaal #8)
  10. Valentino (vorig kwartaal #13)

 

Kanye West koopt schoenen in Amsterdamse winkel

De Amerikaanse rapper Kanye West (of Ye, zoals hij nu liever genoemd wordt) kocht gisterenmiddag een paar schoenen bij de Amsterdamse streetwearwinkel Four aan de Van Baerlestraat, zo is te zien op het Instagramaccount van de winkel.

Marketing manager Juwan Simson vertelt aan Nu.nl: “Ik was toevallig aan het werk in de winkel, toen ik me omdraaide zag ik Kanye West ineens staan. Ik stootte een andere medewerker aan, die het in eerste instantie niet geloofde. Hij kwam zonder security en met slechts één andere kennis de zaak binnen.”

De winkelmedewerkers hadden maar een kort gesprekje met de rapper omdat hij een vlucht moest halen. West kocht volgens Simson één paar schoenen: “De prijs mag ik helaas niet zeggen, want ze moeten nog uitkomen, maar het gaat om een paar van Balenciaga.”

Tekst loopt door onder de foto.


Thank you for stopping by #kanyewest

Een bericht gedeeld door FOUR (@fouramsterdam) op

Daily Paper wint award

Streetwearlabel Daily Paper heeft de Black Achievement Award gewonnen, in de categorie ondernemerschap. In 2017 won Guillaume Philibert van Filling Pieces de prijs, die onderdeel is van de Black Achievement Month, een jaarlijks initiatief dat  succesvolle Nederlanders met Afrikaanse roots eert.