TOP

Nu in Textilia #5: interview met ceo Pim Duetz van Duetz en de do’s en don’ts van de nieuwe privacywet

In de nieuwste editie van Textilia een interview met ceo Pim Duetz van Duetz, de do’s en don’ts van de nieuwe privacywet en de trends op tassen- en zonnebrillengebied. Verder rubrieken Marktcijfers, mode-icoon en Close-up.

Interview met Pim Duetz, ceo van Duetz: ‘Nu kunnen we de merken verkopen die de klant wil’

Mannen- en vrouwenmoderetailer Duetz nam begin dit jaar negentien Adam Brandstore-vestigingen over uit het faillissement van McGregor. Hoe gaat ht nu verder en hoe past de overname in de on- en offlinestrategie van ceo Pim Duetz? “Door de schaalgrootte doen we zaken met andere partijen.

Markt in cijfers: omzetontwikkelingen eerste kwartaal 2018

Het jaar is niet goed begonnen voor de moderetail. Mode-, schoenen- en sportwinkels wisten de in 2017 ingezette omzetgroei niet goed vast te houden in het eerste kwartaal van 2018, zo blijkt uit de omzetcijfers van onderzoeksbureau GfK voor brancheorganisatie Inretail.

Mystery Shopper: www.store1892.nl

Store1892.nl is de webshop van de gelijknamige vrouwenmodewinkel in Leeuwaren. De collectie is vrouwelijk, sportief en geschikt voor alle leeftijden. Voor ieder wat wils. Maar hoe zit het met de uitstraling, de gebruikersvriendelijkheid, het assortiment  en de service?

De nieuwe privacywet: de do’s en don’ts

Eén privacywetgeving voor de hele EU. Op 25 mei 2018 is het zover. Voor retailers heeft de nieuwe regelgeving nogal wat consequenties. Je mag nog wel persoonsgegevens verzamelen, maar je moet het ‘wat, hoe en waarom’ vastleggen. Doe je dat niet, dan riskeer je een forse boete. Hoe goed ben jij voorbereid?

Mode-icoon: het witte overhemd

Sommige items leggen een lange weg af voor ze de status van mode-icoon bereiken. Wist je bijvoorbeeld dat het witte overhemd lange tijd alleen als onderkleding werd gedragen?

Close-up: Kasper Brandi Petersen (Labfresh)

Wie is de Deense Kasper Brandi Petersen (32), eigenaar en oprichter van mannenmodemerk Labfresh? In de rubriek Close-up beantwoordt hij 15 persoonlijke vragen.

Een kijkje in de kassa en achter de schermen bij Fee Collective in Sittard.

Nederlanders staan niet bepaald bekend om loslippigheid als het gaat om hun portemonnee. Maar Fee Collective geeft openheid van zaken aan de hand van een bongemiddelde. Fee Collective begon acht jaar geleden met mannen- en vrouwenmode maar sindskort ligt de focus op vrouwen. Ook lanceerden de eigenaren afgelopen maart een eigen label.