TOP

No Tomatoes biedt retailers gratis webwinkel

Veel winkeliers zijn online nog niet erg bedreven of hebben daar op dit moment geen tijd voor. Daarom gaat No Tomatoes haar retailers ondersteunen: alle suppliers krijgen een eigen No Tomatoes webshop.

“Online liggen er grote kansen voor retailers. Meer dan 90% van de Nederlanders is regelmatig online, 85% daarvan shopt online”, meent Maurice van Bussel van No Tomatoes. “Het is jammer dat veel retailers online shoppen als een bedreiging zien, terwijl ze hierdoor juist 24/7 open kunnen zijn. Extra verkoopkansen dus en extra service voor je (werkende) klanten.”

Local hero

“Je moet zijn waar je klant is”, vindt Maurice. “Maak je klanten attent op je online store, houdt contact met ze, zowel in de winkel als digitaal. Je vaste klanten zullen je zeker trouw blijven, omdat ze je service gewend zijn. Maak van je winkel een local hero, die naast de reguliere winkeltijden ook online te bezoeken is. Bovendien vergroot je het afzetgebied aanzienlijk. Je verkoopt nu niet alleen plaatselijk, maar ook landelijk.”

Personal branded-webshop

No Tomatoes gaat de retailer ondersteunen met een personal branded-webshop van No Tomatoes. Dat gaat als volgt: in de personal branded-webshop van No Tomatoes gelden de naam en adresgegevens van de winkelier als afzender, wat maakt dat de winkelier No Tomatoes kan verkopen zonder er naar om te hoeven kijken. Verzending en afwikkeling wordt verzorgd door No Tomatoes, terwijl de retailer wel haar marge ontvangt.

De retailer is ambassadeur van een merk

“Veel merken beginnen een eigen webshop en vergeten de retailers”, vindt Maurice . “Voor ons zijn de winkels juist uitermate belangrijk, zij zijn onze ambassadeurs. Door deze mogelijkheid te bieden versterken we juist de band met onze suppliers. Ons concept is uniek en nog niet eerder vertoond.”

Maurice haalt een voorbeeld aan uit de televisiewereld om te vertuigen: “TV zenders waren aanvankelijk absoluut niet blij met de komst van de mogelijkheid om programma’s online te bekijken. Maar als je nu bekijkt hoe vaak ‘Uitzending gemist’ wordt bekeken en dat optelt bij de huidige kijkcijfers, is dat totaal vele malen meer dan tien jaar geleden.”

Cross channeling

“Je moet de twee verkoopkanalen dus combineren”, vindt Maurice. “Cross channeling, oftewel een combinatie brengen van de stenen winkel en de online shop.”

Ga voor meer info de facebookpagina van No Tomatoes die speciaal werd gemaakt voor Bengels lezers

Lees hier wat No Tomatoes en andere jeanslabels doen met social media