TOP

Nieuwe applicatie maakt retailers toekomstbestendig

Een nieuwe IT-applicatie van Fujitsu maakt het voor multichannelretailers mogelijk om verschillende winkelkanalen vanuit één systeem te bedienen. Dit is beter voor je klanten én portemonnee.

Fujitsu heeft een nieuwe IT-applicatie gelanceerd: Fujitsu Market Place. Hiermee kunnen retailers al hun verschillende winkelkanalen via één systeem beheren. Het internationale bedrijf speelt hiermee in op de behoefte van retailers om hun diensten zowel in-store als online op een uniforme manier aan hun klanten aan te bieden.

Huidige problemen

Om deze multichannelverkoop te realiseren moeten retailers de verschillende IT-systemen van de verschillende kanalen nu aan elkaar knopen. Dit kan voor problemen zorgen waar de klant de dupe van wordt. Bijvoorbeeld een korting die wel in de winkel is doorgevoerd maar niet online. Of een klant die teleurgesteld is omdat hij iets online heeft besteld en pas later hoort dat een artikel niet meer voorradig is. In de toekomst zullen er nog meer verkoopkanalen bijkomen, zoals Google Glass of retail via social media. Dat vraagt om een oplossing!

Overzichtelijker en goedkoper

Met Fujitsu Market Place heb je eenduidig inzicht in alle belangrijke onderdelen van het proces van verschillende kanalen, zoals artikelen en prijzen, voorraden, promoties en klantgegevens. Met de applicatie worden allerlei kanalen namelijk via één systeem beheerd. Nieuwe software kan ook makkelijk worden geïntegreerd. Met Fujitsu Market Place worden dus eveneens de kosten van de retailer teruggebracht. Momenteel moeten retailers voor elk nieuw winkelkanaal vaak een heel nieuw IT-systeem aanschaffen en stapelen de kosten zich op.

Hoe stap je over?

Bestaande systemen kun je over (laten) zetten naar Fujitsu Market Place. Gegevens die niet beschikbaar zijn in de applicatie kunnen handmatig worden ingevoerd.  Wat de applicatie kost is nog niet bekend. Dat zal duidelijk worden wanneer de app eind april 2014 wordt verkocht.

Bekijk ook deze zes handige retail-innovaties.