TOP

Nieuw winkelconcept CTC met Adidas en G-star

Neem Adidas, G-star en een bijzondere winkelomgeving en je hebt ColourToCoulor (CTC). Het nieuwe winkelconcept opent in september de deuren in Amstelveen en een maand later in Amsterdam.

Oprichter en uitvoerder van het nieuwe winkelconcept is de retailorganisatie Gebroeders Coster BV die actief is met monobrand formules van de merken Adidas Originals, Petrol Industries en G-star RAW. Persvoorlichter Harro Morée noemt het een ‘dual brand-store concept’: “Voor deze gelegenheid werd een partnerschap met de twee modemerken G-star en Adidas aangegaan. Voor de ontwikkeling van het concept namen we frankagterberg/bca in de arm.”

CTC-zone
Bijzonder is dat de twee fashion brands worden samengebracht in één retailconcept met een eigen gezicht: ze richten elk hun eigen zone in. Morée: “Tussen deze  twee zone’s van kleding en schoenen vind je de gekleurde CTC-zone, die als grens en bindende factor fungeert.

Met een grafische vormgeving en een inrichting vol functionele en decoratieve elementen doorkruist de CTC-zone de store als een vloedgolf, ofwel ‘CoastToCoast’: van gevel over vloer, muren en plafond tot zelfs het haakje in de paskamer toe. Hier moet je zijn om je fashion aanwinsten te passen, te betalen, een leuke gadget te scoren of gewoon je zintuigen te laten prikkelen door de vormgeving van het interieur. De prominente kleur wijst je de weg, daarbij geholpen door de typische CTC-communicatie op de etalage, de tassen, de geschenkdozen of de kassabon.

De eerste winkel opent in september in het Amstelveense Binnenhof en een maand later op de Amsterdamse Nieuwendijk.