TOP

Nieuw B2B-platform voor de modebranche

Moderetailers hoeven niet langer te wachten tot de modevakbeurzen om zich te oriënteren op het inkoopseizoen. Dat kan nu ook online met het nieuwe platform NextCollections.com.

Het platform is vooral bedoeld om de moderetailer online in contact te brengen met leveranciers en andersom. Retailers kunnen zich op het platform laten inspireren door uitgebreide previews, video’s en collectiebeschrijvingen van leveranciers uit binnen- en buitenland. Daarnaast wordt er actuele B2B informatie getoond zoals inkoopprijzen, marges, bestelinformatie en catalogi.

Verschuiving offline naar online
Volgens oprichter Marc Verweij is de rol van modevakbeurzen voor leveranciers de afgelopen jaren veranderd. “Werden er tien jaar geleden nog behoorlijke orders geschreven, nu is het vooral een plek om contacten te leggen en een preview te geven van de nieuwe collectie. Bij uitstek activiteiten waar internet geschikt voor is. Ook het kostenaspect speelt tegenwoordig een rol. Zowel retailer als producent zoeken naar besparingen in tijd en uitgaven. Een ander probleem is dat de meeste merken de mooiste digitale communicatiematerialen ontwikkelen, maar niet goed weten hoe ze die online onder de aandacht van een grote groep retailers moeten krijgen.”

Dubbelbeveiligd
Moderetailers krijgen eenvoudig toegang tot het brede scala aan modecollecties door zich te registreren op NextCollections.com. Voor het verkrijgen van specifieke B2B informatie kunnen bezoekers toestemming vragen bij de leverancier zelf. Marc Verweij merkte dat leveranciers graag willen weten bij wie hun B2B informatie terechtkomt. “Daarom beheren leveranciers zelf de toegang tot deze concurrentiegevoelige informatie. Zo is de leverancier ervan verzekerd dat zijn informatie (dubbel)beveiligd is”.

WhatToWearToday.com
NextCollections.com is een initiatief van NewNext Media, dat eerder WhatToWearToday.com lanceerde. Deze website biedt consumenten overzicht van het laatste modebeeld en de nieuwste modecollecties. De website trok binnen 1 maand al 250.000 bezoekers.