TOP

Nederlander koopt meer in uitverkoop door crisis

Nederlanders kopen meer in de uitverkoop door de crisis. Dat blijkt uit het jaarlijkse sale-onderzoek van Batavia Stad Fashion Outlet onder meer dan 1.000 Nederlanders.

Ruim een kwart (28%) van de Nederlanders koopt volgens het onderzoek van Batavia Stad momenteel vaker iets met korting. Vooral vrouwen kopen vaker met korting (32%; van de mannen is dit 24%).

Minder te besteden 

De voornaamste reden dat mensen vaker in de uitverkoop winkelen, is omdat men minder te besteden heeft (69%). Meer dan de helft van de ondervraagden (56%) koopt met korting omdat ze dit leuk vinden. Maar liefst 92% van de vrouwen geeft aan door het stof te gaan voor een goede korting, maar ook het merendeel van de mannen (80%) zet zich in voor een lagere prijs. Meer dan een kwart van de mannen dingt af om een goede korting te krijgen.

Gelukkig

Nederlanders zeggen voornamelijk vrolijk en gelukkig te worden van een aankoop met korting. Maar bijna negen op de tien (89%) geeft aan de kwaliteit van de kleding minstens zo belangrijk te vinden en ruim de helft (53%) let goed op de kwaliteit van de kleding. Mannen blijken vaker dan vrouwen gevoelig voor impulsaankopen waarbij ze niet op de kwaliteit letten (15% versus 7%).

Irritatie

Overigens irriteert bijna de helft van de Nederlanders (45%) zich aan de drukte tijdens de uitverkoop en bijna een kwart (23%) gaat tijdens de sale de stad niet in.